×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارگران ساختمانی از زحمتکش ترین و مظلومترین اقشار جامعه کارگری هستند

به گزارش خط گیلان ، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، در ابتدای این جلسه حسن ایزدی دبیر تشکیلات خانه کارگر استان با اشاره به تعامل خوب تشکل های کارگری و تامین اجتماعی در گیلان ، امنیت شغلی برای کارگران را به عنوان یکی از مطالبات این قشر از نیازهای اولیه برشمرده و اظهار داشت زیبنده جامعه و نظام اسلامی نیست که کارگر آن چنین دغدغه ای داشته باشد .

گلشن رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان نیز با بیان اینکه در انجام بازرسی های این قشر سخت گیری های بسیاری صورت میگیرد و بعضاً به شکل سلیقه ای عمل می شود ، استفاده من غیر حق فعالان در رسته های شغلی دیگر که اکثراً مربوط به زمان قبل از انسجام فعلی انجمن ها است را یکی از پدیده های قبیح و ناروا برشمرده و اذعان داشت : کارگران ساختمانی بسیاری در نوبت انتظار برای برخورداری از پوشش بیمه ای با استفاده از تسهیلات معافیت سهم دولت داریم و این در حالی است که افرادی با سوء استفاده و مدارک جعلی از این امکان به شکل غیرقانونی به نفع خود بهره میبرند .

بیماری ها و وضعیت جسمی بد اکثر کارگران ساختمانی به دلیل نوع شغل و سختی آن و نیاز همیشگی به پوشش های درمانی از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان نیز در این نشست با تسلیت اربعین حسینی ، حوزه کارگری را به منزله سربازان خط مقدم در عرصه های تولیدی و اقتصادی کشور دانسته و از کارگران ساختمانی به عنوان قشری مظلوم و زحمتکش در این جامعه یاد نمود .

کیوان مرتضوی با تاکید بر نقش پررنگ و اثرگذار فعالان تشکلهای کارگری در تبیین و تشریح واقعیات موجود و طرح دغدغه ها و آسیب شناسی گلوگاهها برای اتخاذ تصمیمات بهتر ، با تایید سخنان دبیر خانه کارگر اظهار داشت : مسائلی همچون امنیت شغلی و اشتغال پایدار هم برای کارگر و هم برای تامین اجتماعی یک نقطه مشترک است

همچنین بیمه نمودن کارگران به عنوان یک تکلیف قانونی و جلوگیری از فرارهای بیمه ای و پرداخت دستمزدهای واقعی در لیست امری است که هم سازمان و هم کارگر هر دو به دنبال آن هستند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اقدامات خوبی که در سالجاری برای صیانت از کارگران انجام گرفت را امکان خوداظهاری برای شاغلین فاقد پوشش بیمه ای جهت  درخواست بازرسی و بیمه شدن بود برشمرده و گفت : این مهم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری انجام میشود .

مدیرکل تامین اجتماعی بازرسی های تیمی و ارسال پیامک کارکرد ، عنوان شغلی و دستمزد مبنای حق بیمه به بیمه شدگان را نیز از دیگر اقدامات ارزشمند برای صیانت از جامعه کارگری در ماههای اخیر قلمداد نموده و اظهار داشت امیدواریم ماحصل تلاشها و هم افزایی و تعامل ما رقم خوردن اتفاقات خوب برای کارگران و افزایش رضایتمندی آنها باشد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.