×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق‌مداری را در تبلیغات رعایت کنند

به گزارش خط گیلان ، به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در نشست اعضای هیات نظارت و اجرایی حوزه انتخابیه رشت و خمام با نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از زمانی که فرآیند انتخابات آغاز شد، اعضای هیات اجرایی و نظارت در کنار هم توانستیم تا امروز زمینه حضور، رقابت و مشارکت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه قوانین انتخابات امسال بروزرسانی شد، افزود: پنجم مردادماه امسال فرآیند انتخابات آغاز شد، هیات‌های نظارت و اجرایی با حضور معتمدین شهرستان شکل گرفت، در مرحله پیش ثبت‌نام تعداد داوطلبین انتخابات مجلس ۲۰۶ نفر بود، در هیات اجرایی ۱۳۰داوطلب تایید شدند و تاییدشدگان به هیات نظارت و شورای نگهبان ابلاغ شد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۱۲۷ نامزد انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۱۱ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم هستند، گفت: در حوزه انتخابیه رشت و خمام ۵۹۰ شعبه اخذ رای داریم که ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار بوده و همچنین ۲۹۷ شعبه در حوزه شهری و ۲۹۳ شعبه در حوزه روستایی هستند؛ امید است با حضور و مشارکت حداکثری در ۱۱ اسفندماه حماسه دیگری خلق مانند جشن انقلاب کنیم.

عاشوری تصریح کرد: نتیجه بررسی‌های هیات اجرایی و نظارت بقدری به یکدیگر نظدیک بود که این نشان از همدلی، رفاقت و هماهنگی موجود بین اعضا دارد، در تاییدشدگان از همه اقشار اعم از جوانان و پیشکسوتان و با هر گرایش مختلف سیاسی حضور دارند.

وی بیان کرد: در فرمایشات رهبر انقلاب بر چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تاکید داشتند که سرلوحه امور در فرآیند انتخابات است، مشارکت پرشکوه در انتخابات نشاندهنده پشتوانه مردمی است و هر چقدر رقابت بیشتر باشد، امنیت هم تاثیر خود را می‌گذارد.

عاشوری با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق‌مداری را در رقابت رعایت کنند، تصریح کرد: تبلیغات انتخابات مجلس از سوم اسفندماه آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد، نامزدها قوانین تبلیغات و جرائم انتخاباتی خصوصا فصل ۶ و ۷ قانون انتخابات را حتما مطالعه کنند، دستگاه قضا در برابر جرائم انتخابات قاطع برخورد می‌کند.

فرماندار رشت بیان کرد: بازه زمانی تبلیغات فرصتی برای ارائه دستاوردها، اهداف و برنامه‌های تان است، از دستاوردهای انقلاب و برکت خون شهدا بگویید، صداقت و رفتار شما باعث موفقیت‌تان در این رقابت می‌شود، لذا شروع فعالیت تبلیغات انتخاباتی را جدی بگیرید.

وی افزود: در سطح شهر، منطقه، بخش‌ها و روستا اماکنی برای نصب تبلیغات مشخص شده، معرفی مسئولین ستادهای انتخاباتی را جدی بگیرید. هر نامزد در هر منطقه و بخش می‌تواند به تفکیک خانم و آقا یک ستاد اصلی داشته باشد.

عاشوری با تاکید بر اینکه اخلاق‌مداری محور اصلی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها باشد، گفت: توجه کنید تمام مسئولیت انتخابات به عهده شماست و شما باید نسبت به عملکرد اعضای شاغل در ستاد پاسخگو باشید، پایبندی به ضوابط انتخاباتی اهمیت دارد، راه اندازی کارناوال‌های انتخاباتی بر اساس استناد ماده ۸۲ قانون انتخابات تخلف است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.