×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۰ طرح سالم سازی دریا در گیلان فعال می شود

به گزارش خط گیلان ، ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان ، در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی در دهکده ساحلی بندرانزلی گفت : در راستای اجرای شیوه نامه شناگاه‌ها در گیلان و بر اساس مصوبات ستادساماندهی سواحل، طرح های سالم سازی دریا از ۳۵ به ۷۰ طرح افزایش یافته است.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای حصول نتایج ارزشمند افزود: رشد، پیشرفت و توسعه جامعه در گرو سلامت نظام مدیریت و ارکان سلامت جامعه است و با توجه به اهمیت تمام شاخص های توسعه برای هر جامعه، شاخص امید به زندگی مهمترین رکن این شاخص‌هاست.

زارع خاطرنشان کرد: برای ارتقای شاخص امید به زندگی، باید با برنامه ریزی اصولی و بهره گیری از پژوهش و آموزش به منظور ارتقاء سطح آگاهی های عمومی با اولویت اصل پیشگیری و تقویت نظارت مردمی و سازمان های مردم نهاد گام برداشت.

سرپرست استانداری گیلان بالا بودن آمار غرق شدگی در نوار ساحلی کشور خصوصاً در نقاط خطر آفرین و خارج از محدوده طرح سالم سازی دریا را نگران کننده دانست و تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه شناگاه ها در استان، به بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی توجه ویژه ای شده که می‌تواند تاثیرات بسیار خوب و نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.

زارع با تاکید بر ضرورت آموزش گسترده در پیشگیری از غرق شدگی در حوزه تروما با اطلاع رسانی و آگاه سازی بموقع و مستمر گفت: علاوه بر لزوم افزایش تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس در سواحل و با وجود دیر شروع شدن سیستم تروما در سواحل، باید با اکثر توان، اثرات آن را در کاهش مرگ و میر و یا کاهش حوادث علی الخصوص تصادفات جاده ای در درون شهری و برون شهری همراه داشته باشد.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه تا سه سال اخیر اطلاعات کامل، دقیق و صحیحی از میزان غرق شدگی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه هر ساله شاهد ازدست دادن جمعی از بهترین سرمایه‌های انسانی جامعه خصوصاً جوانان براثر حوادث و غرق شدگی‌ها هستیم.

وی افزود: اگرچه برای کاهش این تلفات به صورت دیرهنگام گام‌های مثبتی برداشته شده، اما کافی نیست و بایستی تلاش‌های جدی تری صورت بگیرد.

سرپرست استانداری گیلان تلاش موثر اصحاب فرهنگ و رسانه و اطلاع رسانی نهادهای مدنی در جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی در راستای کاهش غرق شدگی ها را بسیار ضروری دانست و گفت: سازمان های مرتبط نیز با تلاش، دقت و نظارت بیشتر بر اساس دستورالعمل ها به خصوص شیوه نامه‌ای که اخیراً ابلاغ شده، تلاش کنند تا از مشکلاتی که تاکنون پدید می‌آمده؛ در آینده پیشگیری و شاهد کاهش آن باشیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.