×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نصف جمعیت استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خط گیلان ، جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در گفت وگوی ویژه خبری ساعت ۲۰ شبکه باران سیمای مرکز رشت آخرین وضعیت طرح پوشش همگانی بیمه سلامت رایگان و دیگر مسائل مربوط به اجرای این طرح را بازگو کرد .

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از جمعیت تحت پوشش گفت: نیمی از جمعیت استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از کل افراد تحت پوشش، تعداد  ۸۴۳۵۰۰نفر بیمه روستایی و تعداد۱۵۵هزارنفربیمه همگانی دارند.

همراهی بسیار خوب سپاه پاسداران

وی افزود: با همکاری و همراهی بسیار خوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح پوشش همگانی بیمه سلامت رایگان از ۲۱ بهمن ماه به مناسبت آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان گیلان آغاز شد و بر اساس این طرح همه کسانی که فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند با اولویت درمناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ها به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

۲۰۰ هزار نفر افراد فاقد هرگونه بیمه

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که ۲۰۰ هزار نفر افراد فاقد هرگونه بیمه بر اساس این طرح تحت پوشش قرار گیرند و برای تحقق این مهم ۶۰۰ تیم از پایگاه های بسیج وارد عمل شدندو تا کنون برای بیش از ۱۱هزارنفر پرونده بیمه تشکیل شد که پوشش بیمه ای ۲هزارنفر برقرار شده است.

جمشید محمدی با اشاره به پیگیری های استانداری گیلان برای اجرای این طرح گفت:با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری روند اجرای این طرح پیگیری می شود و تا پایان سال جاری هیچ گیلانی بدون پوشش بیمه ای در استان گیلان نخواهیم داشت.

وی در مورد تعرفه بیمه گفت: تعرفه بیمه از سوی هیات دولت تعیین می شود،تعرفه بیمه روستاییان و بیمه همگانی رایگان است و برای ایرانیان مبلغ ۸۵۹۲۰۰ تومان به ازای هر نفر تعرفه شده است که از خدمات بخش دولتی و خصوصی می توانند بهره‌مند شوند.

طرح همپوشانی بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان درمورد اجرای طرح همپوشانی بیمه گفت: هر فرد فقط می تواند در پوشش یک بیمه قرار بگیرد یعنی هر کد ملی فقط از یک بیمه پایه می تواند استفاده کند .

وی یاد آور شد:دارندگان دفترچه های بیمه روستایی در صورت تمکن مالی می توانند با پرداخت هزینه تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.

وی افزود: بیمه پایه ۷۰ درصد خدمات داروخانه، آزمایشگاه ،تصویربرداری و ۹۰% بخش درمانی را پرداخت می کند .

خدمات الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در مورد خدمات الکترونیکی گفت :در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹یکی ازاقدامات خیلی خوب سازمان بیمه سلامت اجرای طرح الکترونیکی( نسخه نویسی الکترونیکی و نسخه پیچی و الکترونیکی) است که در تداوم این روند با حذف دفترچه‌های کاغذی و تمدید اعتبار به صورت غیر حضوری همه اینها کمک کرده است وبا رعایت شیوه نامه های بهداشتی ودر قطع زنجیره شیوع بیماری کووید ۱۹ همکاری بسیار خوبی صورت گرفت.

وی افزود: از دیگر اقدامات بیمه سلامت تقبل هزینه های بیماران کرونایی شامل دارو، آزمایشگاه بودکه مجموعه این اقدامات باعث شد در حال حاضر بیمار با ارائه کد ملی از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شود.

طرح ابتکاری استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جمشید محمدی در مورد طرح ابتکاری استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با اجرای طرح غربالگری سردار سپهبد شهید سلیمانی این پتانسیل و ظرفیت بسیار قوی نمایان شد لذا  با پیشنهاد سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و برگزاری جلسات متعدد ، انجام کارهای تبلیغاتی و محیطی اجرای این طرح درگیلان آغاز شد و بسیجیان با مراجعه به درب منازل افراد فاقد بیمه اقدامات لازم را انجام می‌دهند و امیدواریم تا پایان سال همه افراد بدون بیمه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش سرهنگ قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تلفنی در این گفت و گو ی خبری گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت ازمحلات کم برخوردارکشوروتوانمندسازی از اقشار آسیب پذیربا استفاده از تجارب طرح غربالگری درگام ششم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گیلان اجرایی شد .

وی افزود:درطرح غربالگری بسیاری از افراد فاقد بیمه درمناطق کم برخودار شناسایی شدند که بیشترین افراد فاقد بیمه در شهرستانهای  آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود ، انزلی و رشت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.