×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 24 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
آمران به معروف و ناهیان از منکر طبق قانون همراهی دارند

به گزارش خط گیلان ، نادر اسدی: محمد مهدی صدیقی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در گفت وگو ی خبری با جمعی از خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجرای این واجب دینی گفت : ۳۲دستگاه ذیربط طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این مهم مسئول هستند و امر به معروف و نهی از منکر براساس موازین قانونی، شرعی ،اخلاقی و اسلامی وظیفه همگانی است .

هفته امر به معروف
 وی افزود:دهه اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که نشعت گرفته از قیام سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) است. 

سه حوزه کاری
صدیقی با اشاره به ماموریت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستاد در سه حوزه ترویج امر به معروف و نهی از منکر،حمایت از امران معروف وناهیان منکر و عفاف و حجاب در استان فعال است ودر همین ارتباط ۱۸ ستاد و۷۹۵ شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان گیلان فعالیت دارند.

ترویج
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به اهمیت حوزه ترویج پرداخت و افزود: در مرکز استان گیلان یک ستاد به ریاست ایت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه وامام جمعه رشت فعالیت می کند ومابقی شوراها هستندکه طبق اصل ۸ قانون اساسی در حوزه های اجتماعی وحاکمیتی تدابیری اتخاذ شد تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم ویکی از راههای تحق این مهم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی است.

وی اضافه کرد:این شورا در دستگاه های اجرایی متشکل از ۹الی ۱۲نفر از کارکنان براساس گزینش و آموزش های لازم تعیین می شوند که مدیر یا سرپرست دستگاه اجرایی به عنوان رئیس شورا انتخاب می شود ویکی از معاونین نیز به عنوان جانشین این شورا انتخاب می شود.

احیاء گران معروف
وی در بخشی دیگر درمورد احیاء گران معروف گفت:درمباحث اجتماع طرحی تحت عنوان احیا گران معروف در نظر گرفته شدکه احیا گران معروف ونهیان منکربا فراگرفتن آموزش های لازم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر براساس موازین قانونی عمل می‌کنند.

سامانه سوء
وی در مورد سامانه سوء گفت سوء به معنی نور این سامانه را می‌توان از طریق نرم‌افزار بازار تهیه و نصب کرد واز این طریق با گزارش موارد موردنظر به راحتی می توان از بروز نارسایی ها پیشگیری کرد ودر کاهش مشکلات ورفع معایب جامعه همراهی کرد.

حمایت از ناهیان منکر
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در مورد حمایت از ناهیان منکر گفت:۱۹ شعبه ویژه برای رسیدگی به این موضوع اختصاص دارد که ۲شعبه درمرکز استان گیلان و ۱۷شعبه در شهرستان های این استان فعال هستند.

صدیقی با اشاره به مباحث عفاف و حجاب گفت :از سال ۱۴۰۰پیگیر این موضوع مهم هستیم و فلسفه احیاء گران معروف به منظور رسیدگی به امور عفاف وحجاب طراحی شده است.

همکاری وهمراهی
 وی در بخش پایانی خواستار همکاری وهمراهی هرچه بیشترشد و افزود:آمران به معروف و ناهیان منکردر اجرای مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ومصوبه ۸۲۰در تکلمه آن وطبق ماده ۱۶ به اجرای دستورالعمل می پردازند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.