×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دیدارهای مردمی گره گشایی می کند

به گزارش خط گیلان ، نادر اسدی : مدیر کل دادگستری استان گیلان ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه گفت:در هفته قوه قضاییه ۲۹۰ برنامه در ۱۹ عنوان در ۲۶ حوزه قضاییه استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی از دیدار با مقام معظم رهبری در یکی از روزهای این هفته خبرداد و افزود : نایب الزیاره همه شما عزیزان و مردم شریف گیلان خواهیم بود.

وی به تلاش های انجام شده اشاره کرد وگفت:در سال ۱۴۰۱تعداد ۸۱۹ هزار و ۷۴۲ پرونده در دادگستری استان رسیدگی شد،این پرونده ها  در ۲۶ حوزه قضایی با ۳۷۳ شعبه و۱۷۵ شعبه شورای حل اختلاف ،۴۱۴قاضی با ۱۸۱۸ کارمند از عهده این مسئولیت برآمدند

وی افزود:کار در دستگاه قضایی مجاهدت وجهاد است چون این مجموعه درماه ۱۹۲پرونده وروزانه ۸پرونده را رسیدگی ومختومه کردند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته روند رسیدگی ها ۹در صد نسبت به سال ۱۴۰۱افزایش داشته است واین در حالی است که رسیدگی ها با کیفیت بود ومیزان نقض پرونده ۳درصد بود که از میانگین کشوری کمتر است که باید از مجموعه دادگستری استان تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به بخشی دیگر از اقدامات انجام شده گفت:رسیدگی به پرونده معوقه عدد ۱۲درصدی بود که به ۸درصد کاهش داده شد و زمان متوسط رسیدگی از ۲۳۸روز به ۲۱۵روز کاهش یافت ورودی به زندان از ۱۸هزار نفر سال ۱۳۹۸به ۱۶هزارنفر امروز کاهش یافت.

وی در مورد گلریزان گفت: سال گذشته ۱۱میلیاردتومان با گلریزان برای آزادی زندانیان جمع آوری شد وموجب آزادی ۳۰۰زندانی را فراهم آورد ودر جشن گلریزان امسال تاکنون ۳۶میلیارد تومان جمع آوری شده است که نسبت به سال قبل سه برابر افزایش یافته است واین روند تا پایان سال تداوم دارد.

وی درمورد ارتباط با مردم گفت:دیدارهای چهره به چهره درمساجد و ملاقات مردمی بسیاری از مشکلات را رفع می کند وموجب آرامش مردم می شود از حضور در ۲۱۵ مسجد ودیدار با ۱۵۰۵نفر و فواید ملاقات حضوری را به همه دستگاه‌ها پیشنهاد کردیم تا از مشکلات گره گشایی شود.

مدیرکل دادگستری در بخشی دیگر در مورد مبارزه با فساد وزمین خواری گفت : مبارزه با فساد وزمین خواری تعارف نداریم وبراساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون ۱۴هتل آپارتمان درحریم ساحلی لاهیجان تخریب شد واز ورود خسارت هنگفت به سرمایه ملی جلوگیری شد.

وی افزود: در مورد حقوق عامه نیز در اختلاف دولت(منابع طبیعی )با مردم در مورد زمین های مورد ادعا منابع طبیعی در شعبه ویژه منابع طبیعی با استفاده از بستر قانون ۵۶۸۷هکتار از زمین مردم آزاد شد ودر اختیار آنان قرار گرفت.

وی درمورد آتش سوزی بیمارستان قائم رشت گفت : تاکنون ۵نفر از این بیمارستان باز داشت شدند که مدیر عامل و رئیس بیمارستان از باز داشت شدگان هستندو رسیدگی به این پرونده با قوت ودقت تداوم دارد ، در این حادثه ۹نفر جان خود را از دست دادند که براساس ماده ۶۱۶قتل غیر عمد محسوب می‌شود.

وی تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را به جد پیگیر هستیم که در همین ارتباط با ۱۵جلسه و۳۸مصوبه و۲۷۵دیدار با فعالین گرفتار در حوزه تولید انجام شد که ۲۶واحد تعطیل شده احیاء واز بیکاری ۵۷۵۳نفر جلوگیری شد که یکی از این واحد ۳۰۰نفر کارگر دارد وبرای ۲۵۰نفر نیز ازماحصل اقدامات دادگستری شغل ایجاد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.