×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 24 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
عدم تعرض به اراضی ملی از مطالبه های همگانی است

به گزارش خط گیلان ،آسیه سهرابی پور: سیف الله مسرور، در نشست خبری، با بیان اینکه مسئولیت معاونت اجتماعی دادگستری استان، وظیفه ی اجرایی محض و تنها، رسیدگی به سوء جریان ها نیست، اظهار کرد: ارتباط با سمن های مردم نهاد و ایجاد هماهنگی ها برای آسیب شناسی معضلاتی که در استان وجود دارد و نظارت بر اجرای امور نیز از مسئولیت های معاونت پیشگیری است که این موارد از نوع مطالبه گری هستند.

نظارت بر انتخابات

وی یکی از موضوعات مهم سال ۱۴۰۲ را پیگیری برای نظارت بر برگزاری انتخابات اسفند، عنوان کرد و افزود: از همان ابتدای فرایند آغاز انتخابات، این معاونت کار خود را آغاز کرد و با تشکیل ستاد پیشگیری، بر نحوه برگزاری فرآیند انتخابات نظارت داشته است.

۱۴۰ مورد تخلف

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: در قالب پیشگیری از جرایم انتخاباتی،۱۴۰ مورد تخلف به ستاد استان واصل شد و با توجه به اینکه رسالت اصلی این معاونت، پیشگیری از وقوع جرم بوده است، ۸۰۴ تذکر بوسیله ی پیامک به کاندیدها اعلام و درخواست شد که قوانین را رعایت کنند و اگر دارای تمکن هستند بر نتیجه ی انتخابات تاثیر نداشته باشند.

مسرور با اشاره به تذکرهای تلفنی وحضوری به نامزدهای انتخابات اسفند تصريح کرد: ۱۴۰ مورد پرونده ی جرایم انتخاباتی تشکیل شده است و قبلا تذکر داده بودیم، اگر نامزدی مرتکب جرم شود با اتمام انتخابات پرونده شان بسته نمی شود.

وی مهم ترین جرائم انتخاباتی را تهدید، تطمیع و خرید و فروش  آرا ۵۴ مورد و اخلال در امر انتخابات ۵۳ مورد، اعلام کرد و افزود:  ۱۳ مورد نیز مربوط به تبلیغات غیرقانونی نامزدها بود.

حفظ اراضی ملی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان یکی از مسائل مهم گیلان را حفظ اراضی ملی دانست و گفت:گیلان از لحاظ برخورداری از اراضی مرغوب در تنگنا است و برخلاف ظواهر استان، بهره مندی از زمین های مسکونی برای هرفرد نسبت به سایر استان ها، بسیار پائین است.

حفظ دامپروری و اراضی کشاورزی 

مسرور بر لزوم حفظ دامپروری و اراضی کشاورزی گیلان تاکید و بیان کرد: نباید زمین های استان به ویلاسازی تبدیل شود.

پنجره ی واحد مدیریت زمین

  وی به تشکیل پنجره ی واحد مدیریت زمین با پیگیری این معاونت، در سال جاری اشاره کرد و افزود: با استفاده از این سامانه، مردم می توانند متوجه شوند که زمینی را که قصد معامله دارند، معارض یا اراضی ملی است یا قبلا فروخته شده یا خیر. آنگاه پس از حصول اطمینان نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: این سامانه کمک می کند تا اشخاص از مراجعه به اداره ها خودداری کنند و به اطلاعات مربوط به زمین موردنظر، دسترسی داشته باشند.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با آدرس اینترنتی  iran e land. ir  

مسرور با بیان اینکه از مساحت یک میلیون و ۴۸۰ هزار هکتاری گیلان، تنها۱۰۰ هزار هکتار مناطق مسکونی است، اظهار کرد: راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با آدرس اینترنتی  iran e land. ir   تا امسال مغفول مانده بود، و هنوز در بین مردم شناخته شده نیست، این سامانه باعث می شود، از حجم دعاوی و پرونده ها کاسته شود.

اجرای کاداستر و حدنگاری با نقشه های ماهواره ای

 وی با اشاره به اینکه بواسطه ی مطالبه ی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اجرای کاداستر و حدنگاری با نقشه های ماهواره ای درحال انجام است که مشخص می کند که اراضی ملی کجا و مابقی زمین ها کجا هستند،  افزود: جهاد کشاورزی صد درصد مسئولیت مربوط به زمین های کشاورزی را در این رابطه انجام داده است.

مطالبه همگانی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: عدم تعرض به اراضی ملی از مطالبه های خبرنگاران است و پنجره ی واحد مدیریت زمین این مشکل را به صورت اساسی حل خواهد کرد.

مسرور یکی دیگر از مطالبات این معاونت را نحوه عملکرد مسئولان، پیرامون نقاط حادثه خیز استان عنوان و تصریح کرد: گیلان یکی از پرحادثه ترین استانهای کشور است که روزانه تلفات زیادی را در آن شاهد هستیم.

وی افزود: صرفا در استان گیلان، ۵۱۱ تصادف منجر به فوت داشتیم که عوامل مختلفی دارد و ۹۵ نقطه حادثه خیز شناسی کردیم اما فقط برای ۲۵ درصد این نقاط در این چندسال، اقدامات لازم و مورد نیاز انجام شده است و بقیه به قوت خود باقی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: مسئولیت ما تا الان هشدار بوده است و بعد از این، برخورد با مسئولانی است که به وظایف خود عمل نمی کنند.

مشاوران املاک

مسرور با اعلام اینکه یکی دیگر از مواردی که معاونت اجتماعی و پیشگیری، دنبال تحقق کامل آن بود، پیشگیری ازتخلفات مربوط به مشاوران املاک است، عنوان کرد: جعل در مبایعه نامه، عدم تنظیم سند، نقص در تنظیم سند، عدم نگارش مواردی که بار حقوقی همراه دارد، از تخلفات مشاوران املاک است.

وی بر لزوم انجام مراحل معاملات به صورت برخط و آنلاین تاکید کرد و افزود: درسال ۱۴۰۲ با هدایت دستگاه های ذیربط، ۸۷۵ واحد فاقد پروانه شناخته شدند و ۴۸۷ واحد را پلمب کردیم که برخی از این تعداد، موارد غیرقانونی را رفع کردند.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان به بازگرداندن امنیت به معاملات و اعتماد مردم به مشاوران املاک، بواسطه ی سامانه های برخط معاملات اشاره کرد و گفت:سامانه های فروش خودرو نیز ساماندهی خواهد شد.

مسرور یکی دیگر از مسائل مورد پیگیری این معاونت را بررسی وضعیت مشاوران محاکم اطفال عنوان و تصریح کرد: برای اطفال، پرونده شخصیت تشکیل می شود، قبل از صدور حکم دادگاه ها، اطفال در ابتدا به دادگاه معرفی نمی شوند و به مشاوران معرفی خواهند شد.

مشاوران حقوقی بدون پرداخت وجه

وی با اشاره به اینکه ۸۷ نفر برای مشاوران محاکم اطفال ثبت نام کردند که ۵۲ نفر انتخاب شدند، اعلام کرد: اگر اطفال و یا زن و شوهر نیاز به مشاوره داشته باشند، از مشاوران حقوقی بدون پرداخت وجه بهره مند می شوند.

 خانه مهر در گیلان

معاون اجتماعی دادگستری گیلان از ایجاد و افتتاح یک واحد خانه مهر در گیلان خبر داد و گفت: قانون برای تامین و توسعه ی خانه مهر به دادگستری تکلیف کرده است که محیطی فراهم کند تا فرزندان طلاق، که پدر و مادرشان با هم مشکل دارند، بتوانند در آن محیط پدر و مادر خود را ملاقات کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.