×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعامل پليس با رسانه‌ها رويکردي راهبردي براي ارتقاء امنيت اجتماعي/ کشف بيش از ۴ تن موادمخدر در گيلان

به گزارش خط گیلان ، به نقل از خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار “عزيزاله ملکي” در نشست خبري با جمعي از اصحاب رسانه گيلان اظهار داشت: امنيت پايدار با مشارکت و همکاري آحاد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پليس با مردم، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

وي برقراري امنيت پايدار در جامعه را يکي از اهداف مهم پليس دانست و گفت: تعامل مجموعه انتظامي با رسانه‌ها، يک رويکرد راهبردي در افزايش مشارکت عمومي و ارتقاء امنيت اجتماعي است.

فرمانده انتظامي استان گيلان تصريح کرد: يكي از اصلي‌ترين سياست‌ها و ابزارهاي مجموع انتظامي براي مقابله با وقوع جرم و بزهكاري، موضوع پيشگيري است و همكاران ما در سطح كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي انتظامي با اقدامات مناسب خود نسبت به تامين نظم و امنيت اقدام مي‌كنند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به عملکرد پليس استان از ابتداي سال جاري تاکنون تصريح کرد: يكي از ثمرات خوب عملكرد پليس گيلان، كاهش وقوع جرايم خشن از جمله زورگيري و خفت‌گيري و همين طور افزايش ضريب امنيتي واحدهاي تجاري، بانك‌ها و مراكز خدماتي است.

سردار ملکي با بيان اينکه ميزان مجموع كشفيات موادمخدر در سال جاري، بيش از ۴ تن و ۸۵۵ كيلوگرم بوده ‌است افزود: کشفيات موادمخدر نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزايش داشته ‌است.

وي با اعلام اينکه به وقوع ۲۸ هزار و ۴۴۳ فقره سرقت طي سال جاري در استان، بيان داشت: اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش يک درصدي داشته است.

فرمانده انتظامي استان گيلان اذعان‌داشت: تعداد ۵۸۵ فقره پرونده جعل در اين مدت کشف و ۱۸۲ جاعل در استان دستگير و تحويل مرجع قضائي شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته ‌است.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه ۱۳ باند شرکت هرمي و شبکه‌اي با دستگيري ۱۴۳ نفر در استان منهدم شده است، اذعان داشت: انهدام ۱۳ باند کلاهبرداري، کشف هزار و ۳۰۳ فقره پرونده کلاهبرداري و دستگيري ۴۴۷ متهم از ديگر توفيقات پليس در برخورد با جرايم بوده است.

سردار ملکي در رابطه با شناسايي و برخورد با تخلفات صنفي از ابتداي سال جاري تاکنون، افزود: طي بازديد از ۱۲۳ هزار و ۶۸۱ واحد صنفي در گيلان از ۲۳ هزار و ۸۸۷ واحد صنفي تعهد اخذ و ضمن صدور اخطار پلمب براي ۶ هزار و ۲۴۸ واحد صنفي، ۵ هزار و ۱۱۲ واحد متخلف شناسايي و پلمب شده است.

وي با توجه به مسافرپذير بودن گيلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان خاطرنشان کرد: از ابتداي سال جاري تاكنون شاهد افزايش ۴ درصدي آمار متوفيان تلفات جاده‌اي، افزايش ۳ درصدي مصدومان تصادفات و در مجموع، کل تصادفات کاهش ۲ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

فرمانده انتظامي استان گيلان مجموع تماس‌هاي مردمي با سامانه فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ را ۲ ميليون و ۲۸۱ هزار تماس اعلام کرد و افزود: تعداد تماس‌هاي گرفته شده با سامانه ۱۱۰ در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش يافته است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به افزايش ۲۰ درصدي جرايم گيلان در سال ۱۴۰۲، اذعان داشت: بر اساس آمارها و گزارشات در سال جاري ۱۴۶ هزار و ۷۲۳ پرونده در خصوص جرايم مختلف در استان تشکيل شده است.

سردار ملکي از کشف ۷۴۸ هزار و ۱۰۸ عدد انواع مواد محترقه و آتش‌زاي خطرناک و غير مجاز در گيلان خبر داد و گفت: اين مقدار کشفيات مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وي با اعلام کاهش ۹ درصدي وقوع جرايم سايبري در استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، بيان‌داشت: ۳ هزار و ۶۸۲ پرونده در خصوص جرايم سايبري تشکيل که در اين خصوص ۹۴۳ متهم دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان گيلان برخورد با قاچاق کالا و ارز در سال جاري را از اولويت‌هاي مجموع انتظامي استان اعلام کرد و با بيان اينکه کشفيات کالاي قاچاق افزايش ۱۸۱ درصدي داشته است، تصريح کرد: ۳ هزار و ۳۰۱ فقره پرونده به ارزش ۸۳۰ ميليارد تومان در اين خصوص در گيلان تشکيل و ۳ هزار و ۴۳۲ متهم نيز دستگير شده است.

اين مقام ارشد انتظامي به کشف ۲۵۰ هکتار زمين‌خواري و تشکيل ۳۷۶ پرونده در سال جاري اشاره کرد و افزود: کشفيات اين حوزه افزايش ۱۳۷ درصدي داشته است.سردار ملکي بيان‌داشت: در سال جاري تعداد ۱۰۷ فقره پرونده به ارزش تقريبي ۱۲۰ ميليارد تومان با افزايش ۲۲۷ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه تشديد مبارزه با احتکار کالاهاي اساسي در گيلان تشکيل شد.

وي با بيان اينکه از ابتداي سال تاکنون ۳ هزار و ۲۷۸ نفر به مرکز مشاوره مراجعه و ۲۵ هزار و ۶۹۸ جلسه مشاوره در دواير مشاوره کلانترهاي استان تشکيل شده که ۱۳ هزار و ۵۵۴ مورد آن به صورت خود معرف و ۸ هزار و ۸۶۶ پرونده ارجاعي از مرجع قضائي بوده است، خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌هاي قضائي، ۶ هزار و ۲۵۳ پرونده معادل ۷۱ درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامي استان گيلان با اشاره به افزايش ۷ درصدي تماس‌هاي عملياتي و کاهش ۱۶ درصدي تعداد تماس‌هاي راهنمايي و ارشاد از استفاده حداکثري از کارکنان انتظامي براي تامين نظم و امنيت مردم و مسافران نوروزي خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان انتظامي گيلان در اجراي طرح نوروزي ۱۴۰۳ به مردم خدمت‌رساني خواهند کرد.

اين مقام ارشد انتظامي در پايان شعار انتظامي سال جديد را “نوروزي متفاوت با پليس مقتدر و حرفه‌اي” اعلام کرد و افزود: جلوگيري از بروز تصادفات، کاهش تلفات و مصدومان حوادث ترافيکي و پيشگيري و مقابله با وقوع سرقت و ديگر جرايم از اولويت‎هاي پليس در تعطيلات نوروز ۱۴۰۳ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.