×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنان بسیار شایسته بود، اما ……

سخنان بسیار شایسته بود، اما ……
«نماینده مردم شریف صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از جمله نماینده های بسیار پر تلاش، ساعی، همیشه در صحنه و پیگیر مسائل و مشکلات استانی و کشوری است.
چهره ای که به عقیده نویسنده بالاتر از مجلسی ها و مردم استان گیلان ، بسیاری از مردم فهیم ایران او را به خوبی می شناسند و به فعال و با انرژی بودن وی در امور مجلس و حوزه نظارتی آشنایی دارند.
سید کاظم دلخوش اباتری یک نماینده دغدغه مند به مسائل استان گیلان و حوزه انتخابیه اش شهرستان صومعه سرا است و در شعر و ادبیات ایران هم دستی دارد که بهارستانی ها به این ویژگی ایشان کاملا آشنا هستند.
آخرین موضوع گیری دلخوش را مطالعه بفرمایید.
سید کاظم دلخوش اباتری امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور سوال می پرسم آیا محصولات کشاورزی برای شما جایگاهی دارد یا خیر؟ متاسفانه هم اکنون کشاورزان در عذاب هستند.
آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به استان سفر کرده اند. درگذشته می گفتند بدبخت اگر مسجد آدینه بسازد، امروز می گویند، نیکبخت اگر مسجد آدینه بسازد، یا طاق فرو ریزد یا قبله کج آید.نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج تصریح کرد: اخیراً دو میلیون و یکصد هزار تن برنج وارد کشور شده است، حال دیگر به دنبال چه هستید؟ آیا می خواهید به کشاورزان آسیب بزنید؟ در کشورهای پیشرفته طرح دمپینگ را برای محصولات کشاورزی اجرا می کنند.
وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان مازندران عنوان کرد: متاسفانه خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی استان گیلان پیش بینی نشده است.
دلخوش با اشاره به وضعیت نامناسب بازار مرغ تصریح کرد: گیلان بیشترین مرغداری را در کشور دارد، آیا نمی خواهید برای وضعیت مرغ برنامه ریزی داشته باشید؟ وجود مرغ آرین به صنعت مرغداری کشور آسیب می زند. هم اکنون جوجه ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان وارد می شود.
وی با اشاره به مشکلات زیتون، چوب صنوبر و باقی ماندن چای در انبارها عنوان کرد: گروهی متخصص را تعیین کنید تا مشخص شود که آیا ما کشاورزی را در کشور می خواهیم یا خیر؟ و آیا محصولات ضروری کشاورزی در سبد خانوار جا دارد یا خیر؟ یا تعدادی می خواهند با زد و بند و واردات بی رویه محصولات غیرضروری کشورهای دیگر را وارد کنند. بارها و بارها تاکید کردم جلسه غیرعلنی در مجلس برگزار کرده تا برای وضعیت کشاورزی سراسر کشور برنامه ریزی کنیم.
هم اکنون قیمت آب سه برابر و کود افزایش قیمت داشته است و حق الزحمه کارگران در یک روز یک میلیون تومان است. با این گرانی ها یک  کشاورز چگونه می تواند پاسخگوی هزینه های زندگی باشد. از رئیس جمهور می خواهم به استان گیلان نیز توجه داشته باشد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت توجه به کشاورزی تمامی استان های کشور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا برنامه هایش را در حد شعار نگه نداشته و مشکلات کشاورزان را برطرف کند.
اما….. آنچه این سخنرانی و موضع گیری شایسته را کامل می کند این است که، ایکاش عنوان می کردند استان گیلان هم اکنون براساس عنایت و نظارت پیگیرانه مدیریت عالی استان و آمار سازمان جهاد کشاورزی در سال افزون بر ۵۰۰ هزار تن تولید مرغ دارد که ۲۰۰ هزار تن آن برای مصرف مردم گیلان کافی است و بقیه به استان های تهران و البرز و دیگر استان های همجوار فرستاده می شود.
این مهم انجام نمی شد مگر آنکه مدیریت استان با تلاش مستمر و پیگیرانه نسبت به همه امور اشراف دارد و به مساله مرغ آرین حساسیت لازم را نشان می دهد.
کاش اعلام می شد: مقدار برنجی که هم اکنون در دست شالیکاران باقی مانده با پیگیری های فراوان استاندار گیلان و دعوت از وزیر جهاد کشاورزی و قول ایشان برای خرید این برنج ها توسط دولت و بخش بازرگانی و تامین بخشی از مطالبات چایکاران طی هفته جاری عملیاتی خواهد شد.و ایکاش اعلام می شد، در باره مشکلات زیتون و صنوبر کاری کارگروهی متخصص از کارشناس های جهاد کشاورزی و دانشگاهیان بر روی این مسائل در گیلان تحقیق می کنند و مدیریت عالی استان نسبت به این امر و دیگر امور اشراف کامل دارد.
در این راستا با برگزاری نشست های پیاپی در مرکز استان و سرکشی منظم به روستاها و منطقه زیتون خیز گیلان یعنی رودبار مسائل در آینده نزدیک کاملا مرتفع می شود.
آمارهای مربوط به توسعه صنوبر کاری ، پرداخت تسهیلات و حمایت های لازم از سوی مدیریت استان و برخورد با هر گونه کوتاهی در این خصوص و مشکلات بخش زیتون برای همه تولید کنندگان شفاف سازی شده است.
الحمدالله با عنایت خاص رئیس جمهوری کشورمان در سفر قبل به استان گیلان و بعد از آن اعتبارات خوبی در بخش های گوناگون به استان اختصاص یافت و بسیاری از کارهای به جا مانده از هشت ساله دولت قبلی به تدریج در شرف حل شدن است و در سفر آینده آیت الله سید ابراهیم رئیسی این عنایت ها مضاعف خواهد شد.
انشاء الله همه با هم ، با همدلی و همراهی به موازات برخی مشکلات موجود که سراسری و ریشه در سالهای قبل دارد،به کارهای انجام شده و خدمات دولت سیزدهم و نماینده عالی دولت در استان و دستاوردهای قابل توجه داشته باشیم و در اظهار نظرها به آنها اشاره کنیم تا موجب دلگرمی بیشتر مدیران دلسوز و متعهد شود. به امید حق»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.