×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرشتگان بی ادعا ،حافظان سلامت هستند

به گزارش خط گیلان، سید ولی‌الله عظمتی در دیدار با پرستاران که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) برگزار شد، نقش بانوان را در اداره امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مهم و تعیین کننده خواند و اظهار داشت: برای تحقق توسعه همه‌جانبه در کشور فعال کردن توانمندی‌های حداقل ۵۰ درصد جامعه یعنی زنان، یکی از شرایط لازمی است که باید تحقق پیدا کند.

عظمتی ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب(س) و روز بزرگداشت مقام شامخ پرستار تصریح کرد: ولادت حضرت زینب کبری(س) به عنوان نماد و سمبل عدالت‌خواهی و فریادرسی در واقعه عاشورا و نامگذاری این روز به نام روز پرستار نشان‌دهنده نقش ویژه بانوان در تحولات جامعه است.

فرماندار اسبق شهرستان رشت با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری(س) در زمان واقعه عاشورا همزمان سه نقش اجتماعی را ایفا می‌کردند ابراز داشت: نخستین نقشی که این بانوی بزرگوار داشتند نقش دختر امام علی(ع) بود که به بیان سنت و سیره امیرالمؤمنین(ع) می‌پرداختند.

وی نقش پیام‌رسان واقعه کربلا و بیان اهداف اجتماعی و فرهنگی و فلسفه عاشورا را دومین رسالتی که از سوی خداوند متعال به حضرت زینب کبری(ع) واگذار شد خواند و گفت: پس از وقوع قیام عاشورا سخنرانی‌ها و بیانات این بانو موجب زنده نگهداشتن اسلام و یاد شهدای دشت کربلا شد.

عظمتی امکان تجسم نقش اجتماعی یک بانو در شریعت اسلام را در سیره و رفتار زینب کبری(س) مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تکریم روز پرستار و جایگان زنان در امور اجتماعی از چنان اهمیت والایی برخوردار است که می‌توان به واسطه آن برای ساختن جامعه آرمانی الهی اقدام کرد.

فرماندار اسبق رشت با اشاره به اینکه برای توسعه باید تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد عنوان کرد: فعال کردن توانمندی‌های حداقل ۵۰ درصد جامعه یعنی زنان یکی از شرایط اصلی تحقق رشد و توسعه پایدار محسوب می‌شود.

عظمتی بستر رسیدن به توسعه پایدار را تحقق توسعه فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی و حفظ محیط زیست در کنار توسعه اقتصادی دانست و ابراز داشت: بهبود سطح کیفیت زندگی اجتماعی، دسترسی به وسایل اجتماعی، افزایش سواد ، دسترسی به خدمات درمانی و مانند این‌ها به ویژه در جامعه بانوان ضروری است.

وی از نقش بانوان در سه سطح تأثیرگذار اجتماع یعنی مادر خانواده، جامعه‌پذیری و تربیت افراد در سطوح بالاتر و نقش‌آفرینی در حوزه اجتماعی ،سیاسی به عنوان کنشگران اجتماعی سخن گفت و افزود: در هیچ جامعه‌ای رشد و توسعه همه‌جانبه بدون بانوان محقق نشده است.

عظمتی نقش غیرقابل انکار بانوان در جامعه بر مبنای آموزه های دینی،عقلی و علمی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای لازم برای مهیا کردن امنیت ذهنی و روانی در جامعه بدون مشارکت بالای بانوان در تحولات ممکن نیست.

فرماندار اسبق رشت نقش پرستاری را یکی از نقش‌هایی که بانوان نقش به‌سزایی در تحقق آن ایفا می‌کنند اعلام کرد و ابراز داشت: بانوان ایثارگر جامعه ما نه‌تنها در این حوزه بلکه زمان دفاع مقدس نیز علاوه بر حضور فعال در پشت جبهه به خوبی نقش همسران شهدا، همسران جانبازان را ایفا کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.