×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رضایتمندی مردم بزرگترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت بوده است    

به گزارش خط گیلان ،دکترمهدی نوروزیان مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت در همایش بیمه سلامت در رشت گفت: گردش مالی مدیریت درمان تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و بیمه سلامت استان گیلان بیش از هزار  میلیارد تومان است  که این رقم برای تامین سلامت مردم در استان گیلان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان اعتبار از اعتبار یکی از وزارتخانه های کشور نیز بیشتر است ، خاطرنشان کرد:دریافت این میزان اعتبار برای سلامت استان جای تقدیر و تشکر از تلاشگران این عرصه را دارد.

براساس گزارش خبر نگار خط گیلان  در آیین گشایش این همایش ابتدا دکتر علی اکبری مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت :۴۰ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۳۴ میلیون نفر بصورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: در گیلان یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، برای خدمت رسانی به آنها با یک هزار و ۷۳۶ موسسه قرارداد داریم

وی اضافه کرد :بیمه سلامت گیلان ماهانه ۴۰ میلیارد تومان هزینه بابت بیمه شدگان به طرف های قرارداد پرداخت می کند که ۷۰ درصد این پرداخت ها مربوط به بخش دولتی و ۳۰ درصد مربوط به بخش خصوصی است.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود ،امنیت ، آموزش و سلامت را از مولفه های مهم توسعه جامعه عنوان کرد و افزود:سلامت نقشی مهم و اساسی در توسعه جامعه دارد.

دکتر اکبری با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت به دنبال ایجاد تحول عظیم در سطح بیمه است ، تصریح کرد:باید با اجرای برنامه های ششم توسعه در جهت نیل به نقطه مطلوب حرکت کنیم که ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر ، ارتقای کیفیت و کمیت خدمات ، راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ ، فعال کردن نظارت اجتماعی و مطالبه گری مردم بخشی از نقاط مطلوب توسعه در بیمه سلامت است.

 مدیر کل بیمه سلامت گیلان اجرای طرح های نظام ارجاع الکترونیک ، نسخه نویسی الکترونیک ، استحقاق سنجی و الکترونیکی شدن سند بستری را از طرح های مهم سازمان بیمه سلامت در راستای مدیریت هزینه ها و ارائه خدمات بهتر عنوان کردو افزود:رضایتمندی مردم بزرگترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت بوده است.

وی اضافه کرد: اداره کل بیمه سلامت گیلان در اجرای طرح تولید سند بستری الکترونیک جزء ۶ استان پایلوت کشور بوده که این طرح بصورت صددرصد در بیمارستان های دولتی اجرایی شده است.

دکترمنوچهر جمالی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت:طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از برنامه های ششم توسعه قرار بود اجرایی شود که به دلیل کمبود اعتبارات و منابع مالی روند سرعتی پروژه های طرح تحول نظام سلامت کند شده است.

دکترکیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری گیلان  با اشاره به مباحث پیشگیری وآموزش گفت:ارائه آموزش های لازم در سیستم درمانی و پیشگیری از ابتلای به بیماری ها باید جدی گرفته شود.

وی  افزود:استانداری گیلان در راستای تحقق سلامت افراد جامعه از دستگاه های ذیربط حمایت می کند.

دکتر اسماعیل نوصالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه اجرای نظام ارجاع الکترونیک جزء برنامه ششم توسعه است ، اظهار داشت:اجرای نظام ارجاع الکترونیک عدالت اجتماعی را تامین می کند ، در این راستا مردم و مسئولان میبایست در اجرای آن کمک کنند .

وی خاطرنشان کرد:نظام ارجاع الکترونیک نظامی پیشرفته است و به مردم خدماتی را ارائه می دهد که در پیشرفته ترین کشورها در حال اجرا می باشد.
لازم به ذکر است در پایان این همایش از تلاشگران عرصه سلامت تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است  دراین همایش مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ، مدیر کل بیمه سلامت گیلان، دبیر کمیسیون بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی ، معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری گیلان ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و جمعی از رئسای بیمارستان ها ، پزشکان و … در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در رشت حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.