×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت بخش فوق توزیع چهاربرابر افزایش یافت

به گزارش خط گیلان ،مهندس عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان درسمینارشناسایی نقاط آسیب پذیر شبکه هوشمند برق و ارائه راهکارهای دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل گفت: ‘:تامین انرژی برق مطمئن و پایداردر سطوح انتقال و فوق توزیع یکی از ماموریت های اصلی ، مهم و اساسی شرکت برق منطقه ای گیلان است .

وی افزود: لحاظ تمهیدات مقتضی بر افزایش تاب آوری و بالا بردن ضریب اطمینان شبکه از درجه اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است و در راستای دفاع غیرعامل ، بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری شبکه محسوب می شود تا بتوانیم ماموریت خود را بمنظورتامین انرژی برق پایدار انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان تصریح کرد:استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و درحال بهره برداری موجب می شود تداوم چرخه ارائه خدمات امکان پذیر باشد.

وی تهدیدات طبیعی و تهدیدات انسان محوررا از تهدیدات آسیب زای شبکه های برق عنوان کرد و گفت: بعد ازبحران بارش برف سنگین سال ۹۵ ، بمنظورتاب آوری شبکه انتقال و فوق توزیع ، جلسات کارشناسی در شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد که از سه شرکت مهندسین مشاور مطرح کشور در بررسی علل بروزحوادث و ارائه راهکارهای اصلاحی برای پایداری شبکه و کاهش آسیب پذیری کمک گرفته شد.

مهندس بلبل آبادی افزود: برای بالا بردن پایداری شبکه های موجود ودرحال بهره برداری در سه بازه زمانی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه با شرکت های تراز اول منعقد شد که حدود ۱۱ میلیاردتومان از این پروژه های  تعریف شده مورد بهره برداری قرار گر فت،این قدامات نتایج درخشانی داشت

وی اضافه کرد:دربارش برف سال ۹۶، که محدوده جغرافیایی  بیشتری را نسبت  به برف ۹۵ تحت تاثیر فرار داد،آسیب پذیری به مراتب کمتری را در شبکه های برق شاهد بودیم

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان یاد آور شد:طبق بررسی‌ها شاهد بودیم  که  خروج ترانسفورماتورها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۹۴ درصد کاهش یافت و  در نتیجه همین راهکارها  شاهد کاهش  ۸۳ درصدی  میزان خروج  خطوط انتقال و فوق توزیع  در بارش برف ۹۶ نسبت به  بارش سال ۹۵  باشیم همچنین  میزان خاموشی‌ها در بارش برف سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ با کاهش  ۹۸ درصد روبه رو شد.

مهندس بلبل آبادی در خصوص اجرای ایده شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای نخستین باردر کشور، طی دو سال اخیر با توجه به تنگناهای شدید مالی اذعان داشت:از ظرفیت آزاد تجهیزات در حال بهره‌برداری استفاده حداکثری کردیم و با بکارگیری این ایده موفق شدیم ۷۰ درصد در زمینه استفاده از ظرفیت‌های مورد نیاز خود در سطح استان گیلان صرفه‌جویی کنیم و اگر این ایده اجرایی نمی‌شد در پیک مصرف تابستان امسال با چالش‌هایی روبه‌رو بودیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از اضافه شدن ۵۷۰ مگاولت به ظرفیت انتقال و فوق توزیع این شرکت از ابتدای سال ۹۷ خبر داد و گفت: این میزان معادل ۸٫۲ درصد از ظرفیت استان گیلان بوده و بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان بار مالی این پروژه‌ها است.

بلبل‌آبادی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته میانگین ظرفیت پست‌های انتقال استان گیلان ۵٫۳ بود ، اظهار داشت: هم‌اکنون این ظرفیت به ۸٫۲ درصد رسیده است همچنین میزان افزایش ظرفیت در بخش فوق توزیع نیزحدود ۱۹ درصد است که ۴ برابر متوسط ۱۰ ساله است.

وی موفقیت های حاصله در شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان را حاصل تلاش های کارکنان این مجموعه عنوان کرد.

ایران رتبه اول تولید برق در خاورمیانه

مهندس محمد بهزاد مدیرعامل شرکت گروه پارسیان نیز در این سمینار با بیان اینکه رتبه جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته در زمینه تولید برق از رتبه ۳۸ به رتبه ۱۴ جهانی ارتقاء یافته است ، اظهار داشت:ایران در خاورمیانه نیز رتبه نخست را در تولید برق به خود اختصاص داده است.

وی افزود:علی رغم تمام پیشرفت ها و رفع موانع موجود در زمینه احداث نیروگاه ها و پست های فشار قوی، همچنان باید در مسیر پیشرفت گام برداریم .

مدیرعامل شرکت گروه پارسیان خاطرنشان کرد:هم اکنون ۳۸۴ مگاوات نیروگاه های تجدید پذیردرون شبکه در حال احداث است ، ظرفیت نصب شده انرژی های نو به ۸۴۱ مگاوات رسیده و رشد ۴ برابری نسبت به سال های گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه ها به بیش از ۸۲ هزار مگاوات رسیده و به سرعت در حال احداث هستند ، تصریح کرد:تحریم ها نتوانستند اجرای پروژه های صنعت برق را با مشکل جدی مواجه کنند ، ایجاد خلاقیت در مهندسین و خودکفایی بنحوی که با تلاش های مهندسان و متخصصین داخلی ، طرح نیروگاه های ملی تا پایان سال توسط صنعت گران برق ارائه می شود.

وی افزود:صنعت برق کشوراز آخرین تکنولوژی دنیا استفاده می کند و اقدامات پژوهشی در صنعت برق کشور صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان یکی از شرکت های بسیار پرتلاش در کار تحقیق و کارشناسی است.

دکترنورالله فرداد معاون فنی شرکت پارسیان نیز در بخشی از سخنان خود گفت: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، دفاع بیولوژیک، پایدار سازی مدیریت عالی کشور،حفاظت سایبری و تامین نیاز های مردم استمرار خدمات ضروری است و می‌توان آن را نوعی مکمل دفاع عامل دانست.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.