×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند صبر و حوصله است

به گزارش خط گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: از اقدام‌های انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ماه‌های گذشته قدردانی می‌کنم و به متولیان امر و نهی گیلان خداقوت می‌گویم.

وی به هجمه گسترده دشمنان در ایجاد ولنگاری در تمام عرصه‌های اجتماعی کشور طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: سال‌ها باید برای برطرف کردن معضل ایجاد شده در جامعه تلاش کنیم تا فعالیت‌ها ملموس باشد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن در ۲ عرصه مهندسی فکری و مالی علیه جامعه اسلامی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در عرصه‌های اجتماعی تلنگری ایجاد کرده و همه به طور عملی متوجه آن شدند.
آیت‌الله فلاحتی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند صبر و حوصله دانست و بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی زمان‌بر است و به مرور به نتیجه می‌رسد.
وی بر تداوم جلسه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی گیلان تاکید کرد و گفت: انتقال مسائل به همدیگر موجب وحدت رویه بین مسئولان می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، خاطرنشان کرد: از تمام ایده‌ها و نقطه نظرهای مختلف آحاد جامعه در اتاق اندیشه ورز استفاده کنید.
آیت‌الله فلاحتی به وجود قانون در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در اعمال قانون به دنبال راهکارهای مناسب هستیم زیرا همه می‌خواهند مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به جایی رسیدند که نمی‌توانند با فرزندان خود برخورد درست داشته باشند، اظهار کرد: والدین انتظار دارند معضلات خانواده‌ها را مسئولان برطرف کنند و این امر فعالیت و تلاش متولیان مربوطه را سخت می‌کند.
امام جمعه رشت به مهندسی دشمن در به انحراف کشاندن جامعه طی سال‌های پس از دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تحمل بعضی از ناهنجاری‌ها در جامعه برای مردم ارزشی سخت است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اتاق اندیشه‌ورز راهکاری برای ارائه طرح و برنامه به منظور برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی است، تصریح کرد: روش‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم بوده و در این زمینه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی، تبلیغ چهره به چهره را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: تمام مردم باید به این باور برسند که می‌توانند تذکر زبانی بدهند و امر به معروف و نهی از منکر را عملی کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با انتقاد از وضعیت آرایش بانوان در ایام سوگواری ماه محرم، خاطرنشان کرد: وجود بعضی زنان دارای آرایش در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) برای جامعه اسلامی ننگ است.
آیت‌الله فلاحتی، ضرورت ایجاد منع در مقابل حرام را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: در تمام موارد رفتارهای سلبی پاسخگو نیست و باید روش‌های جایگزین معرفی و اجرا شود.
وی، خواستار ورود جدی صداوسیمای مرکز گیلان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و اظهار کرد: در برنامه‌های مربوط به خانواده از کارشناسانی که خود را موظف به رعایت اخلاق می‌دانند باید استفاده شود.
امام جمعه رشت با اشاره به موفقیت ۸۵ درصدی طرح ناظریک در گیلان، بیان کرد: فعالیت‌های آغاز شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید تداوم پیدا کند و به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.