×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح پردازشگری اسناد بستری الکترونیک در بیمارستان دولتی گیلان در مراحل پایانی است

 به گزارش خط گیلان  به نقل از خبر نگار لیجاراز رشت، دکتر علی اکبری مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در جلسه شورای اطلاع رسانی با اعلام مطلب فوق ضمن اشاره به اجرای ۴ طرح الکترونیکی بیمه سلامت در استان   گفت: استحقاق سنجی ، نظام ارجاع الکترونیک ،پردازشگری اسناد الکترونیکی و نسخه نویسی الکترونیکی ، ۴ پروژه بیمه سلامت در راستای دولت الکترونیک است و استان گیلان نیز جزء ۶ استان پایلوت کشور برای اجرای این طرح ها می باشد.

وی افزود:طرح استحقاق سنجی طی سال ۹۶ در استان گیلان اجرا شده است ، طرح پردازشگری اسناد بستری الکترونیک نیز بصورت صددرصد در ۱۵ بیمارستان دولتی و در بقیه بیمارستان ها نیز تا ۹۸ درصد اجرایی شده است و انتظار می رود بزودی در مراکز خصوصی نیز اجرا شود.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک رانیز نیازمند همکاری همه پزشکان عنوان کرد و گفت:دسترسی آسان به اطلاعات و مدیریت پرونده پزشکی بیمار، کنترل و مدیریت هزینه و منابع و … از مزایای اجرای طرح نسخه نویسی است.
وی  اضافه کرد:درنسخه نویسی الکترونیک بیماربا مراجعه به پزشک تحت پوشش این برنامه دیگر به دفترچه نیازی ندارد وتنها با ارائه کد ملی ، هویت بیمار و پوشش بیمه‌ ای او تایید می شود.
دکتر اکبری کنترل همپوشانی بیمه ‌ای بیماررا ازدیگر مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد و  یاد آورشد: با تایید کد ملی ، هویت و پوشش بیمه‌ ای بیمار ، شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان اذعان داشت: پس از طی این مراحل، بیمار متناسب با تجویز، به هر جایی که لازم است می تواند مراجعه کند و با شناسه رهگیری اقدام درمانی را انجام ‌ دهد.
دکتر اکبری با بیان اینکه یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۷۷ نفر، تعداد جمعیت بیمه شدگان سلامت در استان گیلان است، خاطرنشان کرد:از این تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار نفر بیمه شدگان روستائی ، همگانی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که بصورت رایگان بیمه شده و از خدمات بیمه سلامت در استان استفاده می کنند.
وی اذعان داشت: هزار و ۷۶۲ طرف قرار داد اعم از بیمارستان ها ، داروخانه ها ، کلینیک ها و … در استان با بیمه سلامت همکاری دارند ، وماهانه ۳۹ میلیارد تومان از سوی اداره کل بیمه سلامت به طرف های قرار داد پرداخت می شود.
وی از وجود ۲ هزار و ۸۷۶ بیمار خاص در استان گیلان خبر داد و گفت:سالانه ۳۳ میلیارد تومان از سوی اداره کل بیمه سلامت استان برای درمان این تعداد از بیماران هزینه می شود.

  مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان ، راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ را نیز در راستای برقراری ارتباط مستقیم مردم و مدیران ارشد سازمان عنوان کرد و گفت:سامانه ۱۶۶۶ به عنوان پل ارتباطی مستقیم آماده دریافت نظرات و پاسخگویی به اقشار تحت پوشش بیمه سلامت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.