×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نهاد نماز جمعه درتبیین گام دوم انقلاب نقش مهمی دارد

به گزارش خط گیلان، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی مدیردفترشورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با بیان مطلب فوق به مناسبت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور در نشست خبری با خبرنگاران دررشت گفت: ۵ مرداد ماه هرسال به مناسبت سالروز نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، مراسم گرامیداشتی در سراسر کشوربرگزار می شود.

وی افزود:امسال نیز، چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور است که به مناسبت گرامیداشت آن ، ویژه برنامه هایی در سطح ملی و استانی در حال اجرا و برپایی می باشد که این برنامه ها تادهه فجر ادامه خواهد داشت.

مدیردفترشورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان در خصوص اهمیت برگزاری نماز جمعه به نقل از پیامبرعظیم شان اسلام گفت : حضرت رسول اکرم (ص)فرموده است” ۴ دسته از مردم هستند که گناهانشان آمرزیده می شود؛ مریض بهبود یافته ، کافر پس از مسلمان شدن ، حاجی پس از به پایان رساندن عمل حج و کسی که به خاطر ایمان به خدا در نماز جمعه شرکت کند.

وی با اشاره به سخنان امام صادق (ع) و به نقل از پیامبر (ص) افزود:نماز جمعه حج فقرا و تهی دستان است و نزدیکی به خدا در روز قیامت به مقدار حضور در نماز جمعه است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛نماز جمعه نقش مهم و بزرگی در پیشرفت های این ملت و کشور ایفا کرده است ، یادآورشد:بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب ؛ همه معنویت انقلاب را به دستگاه امامت جمعه و نمازهای جمعه وصل بدانید و ببینید که مسئولیت امام جمعه چقدر زیاد است.

وی با بیان اینکه از نظر رهبر معظم انقلاب نماز جمعه اثرگذار است و موجب آگاهی می شود، گفت:نماز جمعه نلغزیدن ، کج نرفتن و به زانودرنیاوردن ملت را به همراه دارد.
حجت الاسلام عادلی گفت:امسال به‌منظور گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه، ستادی در سطوح مختلف کشوری و متعاقب آن در استان گیلان تشکیل شد(همچنین شهرستان ها و شهرهایی که نمازجمعه فعال دارند) و ۲ کمیته فرهنگی- تبلیغاتی و کمیته خبری- رسانه‌ای نیزراه اندازی شد که وظیفه کمیته خبری ایجاد موج خبری و رسانه‌ایی در فضای رسانه‌ استان است.

مدیردفترشورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به سیاست‌های گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه گفت: معرفی کارکردهای نمازجمعه در عصر غیبت، تشریح خدمات نماز جمعه در سطوح ملی، اصلاح نگرش مردم به نماز جمعه و تقویت آن، قدردانی از تلاش‌های ائمه‌جمعه، معرفی برنامه‌ها و اقدامات الگوساز ائمه‌جمعه، بازشناسی نمازجمعه در آیات و روایات، تبیین دیدگاه‌های ائمه(ع) در مورد نمازجمعه و تجلیل از چهره‌های ماندگار نهاد نمازجمعه در ۴۰ سال گذشته از جمله این سیاست ها است.

حجت الاسلام عادلی افزود:برگزاری اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور در تهران طی ۲۵ و ۲۶ تیرماه سالجاری با حضور ۹۰۰ امام جمعه در سراسر کشورو نمایندگان ولی فقیه در مجتمع آدینه تهران از ویژه برنامه های ملی بوده است.

وی اضافه کرد: تشکیل شورای فرهنگ عمومی با موضوع چهلمین سال برپایی نماز جمعه، تشکیل شورای اداری استان با محوریت ارائه عملکرد یکساله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ ورز، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با خانواده شهدای نماز جمعه از جمله برنامه‌های استانی است.

همچنین:به مناسبت ۵ مرداد سالروز برپایی نماز جمعه ؛ افتتاح برخی فضاهای جانبی در مصلی ها ، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس ، برپایی ایستگاه صلواتی در محل برگزاری نمازجمعه، توزیع هدایای فرهنگی و تبلیغی در بین نمازگزاران ، برپایی نمایشگاه در فضای مصلی جهت تبیین دستاوردهای نماز جمعه و … از برنامه های اجرایی استان گیلان است وبه حول قوه الهی اجرایی خواهدشد.

گفتنی است دراستان گیلان هم اکنون ۳۵ نماز جمعه اقامه می شود و چهار بخش رودبنه لاهیجان، جیرنده رودبار،رانکوه املش و ضیابر صومعه سرا خواستاربرپایی نماز جمعه در این بخش‌ها هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.