×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موفقیت  اتفاقی حاصل نمی شود

به گزارش خط گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، با تاکید بر این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز، پرقدرت، در مسیر تعالی در حرکت است، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، بسیاری از مطالبات و بدهی ها، پرداخت شد، البته این بدهی ها منجر به ایجاد انتظارات نابجا در اجرای فرایندها شده بود. در این خصوص، بر اساس برنامه راهبردی و اصلاح رویکردها، با ایجاد انضباط مالی و ساماندهی مدیریت منابع، پرداخت مطالبات انجام شد. وی ادامه داد: بی شک هر اصلاح و رویکرد جدید مقاومت هایی را به دنبال دارد.  اما این التهابات، نتوانست و نمی تواند مسیر حرکت دانشگاه را دچار انحراف کند.

دکتر یوسف زاده چابک با بیان این که تغییرات در رویکردهای مدیریتی، همیشه با چالش هایی مواجه است، تصریح کرد: مدیریت متمرکز منابع، بازمهندسی فرایندها، پرداخت حجم زیادی از مطالبات به جا مانده از سنوات گذشته، صلابت حرکت و ثبات در روند اجرای فرایندها را بهبود بخشید.

موفقیت  اتفاقی حاصل نمی شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان بر این مطلب که دانشگاه، امروز، در برنامه های جدید کشور در حوزه وزارت بهداشت، پایلوت است، تصریح کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از سوی سازمان بیمه سلامت، برای ارسال اسناد بیمه ای، به صورت الکترونیک انتخاب شده است و در مسیر نسخه نویسی الکترونیک جز ۵ استان پایلوت کشور است، اتفاقی نیست. وی تاکید کرد: موفقیت اتفاقی حاصل نمی شود. اگر امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در برنامه های کلان کشور از جمله ارسال اسناد بیمه ای، نسخه نویسی الکترونیک و راه اندازی نظام ارجاع و پرونده الکترونیک  گیلان در لیست استان های پایلوت و برتر کشور قرار دارد،  نشان از همت و اراده درونی، برای توسعه و ارتقا است.

مدیریت اطلاعات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نوید بخش ورود به عرصه های جدید مدیریتی و دستاوردهای بزرگ است

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به اذعان ناظران بیرونی، برخی برنامه های شکل گرفته در دانشگاه، قابلیت الگوپذیری در سطح کشور را دارد، در این زمینه، با الکترونیکی  شدن فرایندها، قابلیت بهبود و اصلاح سیستم وجود دارد و اطلاعات ماندگار شده و هزینه ها مدیریت خواهد شد. البته روند تولید داده، در دانشگاه در حال اصلاح است و بی تردید با داشتن یک روند درست و مدیریت اطلاعات صحیح، می توان شاهد تصمیم گیری های درستی در حوزه سلامت، بود. شکل گیری نظام مدیریت اطلاعات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز می تواند نویدبخش ورود به عرصه های جدید باشد.

وی با تصریح بر این که دستاوردهای دانشگاه منتج شده از اندیشه و تفکر برنامه راهبردی است، گفت: گام های ارزشمندی در حال برداشتن است و این انسجام در حرکت، نشان دهنده همدلی و همراهی کارکنان و مسوولان برای پیشبرد اهداف استراتژیک حوزه سلامت است.

دکتر یوسف زاده چابک، ارتقا، استمرار و پایداری برنامه های دانشگاه را در گرو بهبود فرهنگ سازمانی دانست و تاکید کرد: فرهنگ سازمانی مقوله پیچیده ای است که اصلاح آن نیازمند برداشتن گام های سخت است. پایداری برنامه ها را می توان در بهره وری سازمان دید، در این راستا، توجه به شایسته سالاری و جانشین پروری  حایز اهمیت است.

وی ساماندهی ظرفیت های سازمانی را یکی از ضروریات لازم برای ارتقا و توسعه دانشگاه خواند و گفت: بهینه سازی و پایداری منابع مالی از طریق مدیریت زنجیره تامین، میسر می شود. در این مسیر، ایجاد بستری برای توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین منابع، دارای اهمیتی مضاعف است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به انسجام ایجاد شده در فعالیت های دانشگاه توسط برنامه راهبردی، یادآور شد: این انسجام در بستر زمان می تواند نمود بیشتری پیدا کند. وی اظهار امیدواری کرد: با اصلاح فرهنگ سازمانی،  شکاف بین مدیران و کارکنان به حداقل می رسد و امید است با شکل گیری حرکت های تیمی شاهد دستاوردهای بزرگتری در حوزه سلامت گیلان باشیم.

گفتنی است؛ نود و ششمین نشست شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۷ صبح امروز، با حضور ریاست، مسوولان و صاحبان فرایندها و سنجه ها در سالن اجلاس دفتر ریاست برگزار شد و طی آن، خرید متمرکز دارو تجهیزات، خرید اقلام سرمایه ای با مشارکت معاونت آموزشی، توسعه بر اساس توجیه اقتصادی، افزایش سرانه فضای فیزیکی، ساماندهی و توانمند سازی منابع انسانی، راه اندازی سامانه جامع تغذیه، مورد توجه قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.