×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرايط بهره‌مندي مشمولان از تسهيلات طرح مهارت‌آموزي

به گزارش خط گیلان،  سرهنگ “اسماعيل رجب‌زاده” به عنوان دبير کارگروه تخصصي مهارت‌آموزي تا اشتغال نيروهاي در گفت‌وگویی اظهارداشت: با توجه به تاکيدات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالي) مبني بر تربيت و آموزش سربازان در دوران سربازي و  رفع معضل بيکاري و دغدغه اشتغال جواناني که براي دفاع از تماميت ارضي کشور در نيروهاي مسلح خدمت مي‌کنند از اوايل سال ۹۶ قرارگاه مهارت‌آموزي در حال فعاليت است.

وي در ادامه گفت: براي ترويج فرهنگ مهارت‌آموزي در جامعه، ۱۲ مشوق از جمله يک ماه کسر خدمت سربازي، يک ماه مرخصي تشويقي، ۶ ماه تعويق اعزام به خدمت، اعطاء درجه، بخشش اضافه خدمت، بکارگيري به عنوان مربي و کمک مربي و اولويت استخدام در نيروهاي مسلح براي سربازان داراي مهارت در نظر گرفته شده است.

معاون وظيفه عمومي استان گيلان با بيان اينکه افرادي که قبل از سربازي دوره‌هاي مهارت‌آموزي را طي کرده و موفق به کسب گواهي شوند، بايد براي بهره‌مندي از مشوق‌هاي اعلامي تا ۲ ماه قبل از تاريخ اعزام به خدمت در سامانه سخا ثبت نام کنند، افزود: متقاضيان در صورت ثبت درخواست در سامانه سخا مي‌توانند ۴ اولويت را انتخاب کرده و براساس امتيازاتي که کسب مي‌کنند از يکي از  مشوق‌ها برخوردار شوند.

اين مقام انتظامي بيان‌داشت: کليه کساني که حداقل ۸۰ ساعت مهارت کسب کرده‌اند، دارندگان دوره‌هاي کوتاه مدت فني و حرفه‌اي، کشاورزي، دارندگان مدرک هنرستان، فارغ التحصيلان گروه پزشکي و پيراپزشکي مي‌توانند از تسهيلات فوق بهره‌مند شوند.

سرهنگ رجب‌زاده تصريح کرد: ساير فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در صورتي که ۲۴۰ امتياز به‌واسطه کسب مهارت‌هاي مرتبط با رشته، واحد عملي، کار آزمايشگاهي، تدريس در رشته تحصيلي و غيره را کسب کنند، مي‌توانند از مشوق برخوردار شوند.

وي با اعلام اينکه مشمولان غايبي که براي اعزام به خدمت اقدام کرده‌اند نيز در صورت داشتن مهارت و ثبت نام در سامانه سخا از بخشش اضافه خدمت برخوردارمي شوند، خاطرنشان کرد: طرح مهارت‌آموزي جز ماموريت‌هاي نيروهاي مسلح بوده و انشاءالله بناست که همه سربازان نيروهاي مسلح يک مهارت تخصصي و ۵ مهارت عمومي از جمله مهارت کسب وکار، سبک زندگي، سواد مالي و حقوقي، سواد رسانه‌اي و امداد و نجات را کسب کنند.

معاون وظيفه عمومي استان گيلان با اشاره به اينکه بيش از ۲۰ هزار نفر سرباز بعد از ترخيص از خدمت از تسهيلات وام مهارت‌آموزي بهره‌مند شده‌اند، افزود: يکي از ماموريت‌هاي ما علاوه بر توانمندسازي سربازان، کمک به اشتغال جوانان است که اين امر با کمک دولت و مجلس، سربازان جزء وام گيرندگان شناخته شوند و در اين راستا مبلغ تسهيلات وام خوداشتغالي آنان افزايش يابد.

اين مقام انتظامي گفت: طي ۷ سال گذشته بالغ بر ۲ ميليون سرباز در طرح مهارت‌آموزي شرکت و از اين تعداد حدود يک ميليون و ۶۵۰ هزار نفر گواهي نامه معتبر کسب کرده‌اند و همچنين ۸۵۰ هزار نفر از اين افراد مهارت تخصصي از جمله فني و حرفه‌اي، کشاورزي، ارتباطات، هنري و غيره  داشته‌اند.
سرهنگ رجب‌زاده با بيان اينکه گروه کاري مهتا در راستاي هدايت و راهبري دستگاه‌هاي کشوري و لشکري در اين استان تشکيل شده است، اذعان‌داشت: اميدواريم با تلاش گسترده دستگاه‌هاي متولي امر مهارت‌آموزي در سطح نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي دولتي، موضوع مهارت‌آموزي پررنگ‌تر از قبل جلوه کند و بتوانيم همه سربازان را تحت اين پوشش قرار دهيم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.