×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در روز مزرعه یافته های علمی، عملا و عینا به رویت مروجین و زیتونکاران رسید

 به گزارش خط گیلان ،مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی گیلان درمورد برگزاری روز مزرعه زیتون در رودبار گیلان گفت: ا با حضور دکتر پریچهر؛  مشاور معاون وزیر و مجری طرح زیتون، رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، معاونین و مدیران استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی گیلان با دعوت از مروجین، کارشناسان و  باغداران زیتون استان های گیلان، قزوین و زنجان برگزارشد.

وی افزود: برگزاری روز مزرعه با ارائه یافته های نوین توسط محققین به مروجین و باغداران موجب ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک ، بحث و تبادل نظر بین عوامل و نیروهای انسانی که در چرخه انتقال دانش موثر هستند(محقق، مروج و باغدار)، می‌شود. در واقع در روز مزرعه مباحث و یافته های علمی، عملا و عینا به رویت مروجین و زیتونکاران رسید.

مهندس منشی زاده در پایان از اقدامات کنترلی مگس میوه زیتون گزارشی ارائه داد و گفت: ردیابی آفت در مناطق مختلف، از طریق نصب تله ­های زرد چسبنده و جلب کننده درختان میوه ، ممانعت از انتقال میوه های آلوده از بین بردن آفت از طریق تهیه شیره آهک و اضافه نمودن گازوئیل برروی آن و ریختن میوه­ های آلوده در داخل بشکه- انجام شخم سطحی جهت از بین بردن شفیره­ های زمستان گذران آفت در سال گذشته انجام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.