به گزارش خط گیلان ، مدیرکل پست گیلان خدمت رسانی به مردم وجلب رضایت آنان از اولویت های مهم خواند و افزود: ۳/۵ درصد از واحدهای پستی فعال کشور در استان گیلان در قالب دفاتر دولتی ، دفاتر پیشحوان شهری ، دفاتر ict ، نمایندگی پستی و … مشغول به ارائه خدمات هستند.
وی اضافه کرد: طی ۶ ماهه اول سال جاری قریب به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله از سوی پست استان به سراسر کسور ارسال شده است و طی این مدت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله از سایر نقاط کشور وارد استان گیلان شده است .
وی یادآور شد: ۴۸۵ نفر در مجموعه پست استان با سرانه هر کارمند بالغ بر ۱۴هزار ترافیک سرانه پستی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
هوشنگی افزود: طی ۶ ماهه اول امسال معادل وزنی ۵ میلیون تن مرسوله در پست گیلان تبادل شده که ۲ میلیون و یکصد هزار تن از این مرسولات از استان به مقاصد سایر استانهای کشور صادر و بالغ بر ۳میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرسوله پستی وارد گیلان شده است .
مدیر کل پست گیلان درمورد تجارت الکترونیک گفت : ۴۰۰ فروشگاه با پست گیلان ارتباط دارند و امسال ۲۱۰ هزار مرسوله از فروشگاه های طرف قرارداد پست استان به مقاصد سایر استانهای کشور ارسال شده است.
وی افزود: ۳ درصد عملکرد پست کشور در پست گیلان شکل می گیرد و رتبه ۸ کشور در ترافیک مرسولات صادره و وارده را کسب کردیم و امسال نیز با رشد ۴ درصدی افزون بر ۸۰ درصد از پیش بینی های پست گیلان تحقق یافته است.
توسعه زیر ساخت ها پستی
مدیر کل پست گیلان درمورد توسعه زیر ساخت ها گفت:به مناسبت گرامیداشت هفته پست و با هدف توسعه زیر ساخت های پستی ، دفتر پست پایانه رشت ، دفتر پست منطقه آزاد انزلی و دفتر پست رودبنه به بهره برداری خواهند رسید و استقرار اولین صندوق هوشمند پست در اداره کل پست استان گیلان نیز از برنامه های اجرایی این هفته است.
هوشنگی با تأکید بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی جهت ارسال مرسولات به خارج از کشور افزود: با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی و با توجه به وجود راه آهن و همچنین فعال سازی فرودگاه رشت ، پست استان می تواند بعنوان هاب منطقه ای و شاهراهی برای ارسال مرسولات به خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خزر باشد.
وی اضافه کرد :پست تنها اپراتور دولتی است که با دریافت کمترین هزینه علاوه بر شهرها در دل روستاها نیز به مردم خدمات ارائه می دهد و امید است با توسعه خدمات رضایتمندی مردم بیش از پیش حاصل شود.
وی تاکید کرد:باید از همه ظرفیت های دفاتر پیشخوان روستایی و شهری ( ۸۰۰ دفتر پیشخوان ) و مراکز دولتی پست در استان برای ارائه خدمات استفاده شود و با وجود ۱۰۰۰ نقطه تماس پست در استان ، سرانه استفاده مردم از پست افزایش یابد که البته تحقق این مهم در راستای ارتقای زیرساخت های پستی است.
محمد حسین هوشنگی در مورد پروژه ملی جی نف گفت: ساماندهی پایگاه داده مکانی از اولویت های مهم پست گیلان است که تا کنون در حوزه شهری ۸۰ درصد بانک اطلاعاتی پایگاه داده مکانی بروز شد و در روستاها نیز برداشت اطلاعات با سرعت در حال انجام است و افزون بر ۱۰۰روستا به روز رسانی شد و۱۵روستا نیز در دست اجراست که امیدواریم با همکاری دهیاران و شهرداران پایگاه داده مکانی استان در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و بروز شود.
دربخس پایانی این گفت وگوی خبری از سامانه نظارت هوشمند خطوط درون استانی و پیک های روستایی و دفاتر ict با استفاده از ظرفیت نخبگان رونمایی شد و با استفاده از این بستر فناورانه که توسط شرکت دانش بنیان اکسون و به سفارش پست گیلان با نام « آهیل » برای نخستین بار در کشور و در گیلان به بهره برداری رسید ، امکان رصد برخط پیمانکاران خطوط ict ، موزعین روستایی و همچنین دفاتر ict به منظور مدیریت و نظارت بیشتر بر فرایند های پستی ، ارتباط تصویری برخط ، برگزاری نشست های برخط جمعی ، ارسال محتوی آموزشی و…. امکانپذیر خواهد شد .