×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتباط با دانشگاه راهکاری موثر برای توسعه تکنولوژی در صنایع

به گزارش خط گیلان ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طی نشستی با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای روایتگری ایثار و مجاهدت های رزمندگان اسلام و نیز پاسداشت خون شهیدان است که نهال انقلاب را با خون پاک خود آبیاری کردند.

مجتبی ملکی چوبری به جایگاه امروز دانشگاه آزاد اسلامی پس از چند دهه فعالیت علمی در کشور اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه امروز به شجره ای طیبه بدل شده و مولود انقلاب است، چنانکه با همت و عزمی جهادی در مسیر پرورش علمی و عملی جوانان این مرز و بوم تلاش می کند.

وی با برشمردن ماموریت های این دانشگاه و نیز بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۸ سه مأموریت محوری «گسترش فضای انقلابی»، «ارتقای علمی» و «حفظ کیان دانشگاه» را به دانشگاه آزاد اسلامی محول کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: این دانشگاه علاوه بر پیاده سازی ماموریت های یاد شده به دنبال تحقق درآمدهای غیرشهریه و تعامل با سازمان ها و صنایع است تا بتواند علاوه بر حل مشکلات خود، کمبودها و چالش های دیگر نهادها و بخش ها را مرتفع نماید.

ملکی چوبری خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم شعار دانشگاه در سال جدید که ” تبدیل سکوی مبدل دانایی به توانایی ” است را با ترکیب دانش علمی و عملی در جهت توسعه پایدار محقق کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش حافظه محور به سوی مهارت محور است، افزود: باید در اقدامی برنامه ریزی شده و جامع، پژوهش های تکلیفی به سمت پژوهش های حل مسئله حرکت کند و رفع چالش های استان اعم از اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی را در برگیرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان

در ادامه مهندس مهدی محبوبی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: یکی از مواردی که شهرکهای صنعتی دنبال می کند واحد های صنعتی درحال ساخت است که شهرکهای صنعتی به عنوان متولی صنعت و سرمایه گذار در کنار هم مستقر خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی دو ماموریت را به دنبال می کند که یکی ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای صنایع استان گیلان و دیگری توانمندسازی واحد های صنعتی است.

محبوبی با تاکید بر اینکه ما باید فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران آماده کنیم، تصریح کرد: استان گیلان باید بستر مناسب را در استان آماده کند تا سرمایه گذاران خارج از استان و همچنین داخل استان بتوانند با خیال راحت در استان سرمایه گذاری کنند.

وی، توانمندی شهرک های صنعتی را مهم دانست و بیان کرد: فلسفه سازمان شهرک های صنعتی حمایت از واحد های صنعتی است که توانمندسازی آنان از بودجه های دولتی تامین می گردد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی گیلان با برشمردن اهداف فعالیت این شرکت، افزود: هدف شهرکهای صنعتی تولید و اشتغال در استان گیلان است که جهت برآورد نمودن این نیاز باید ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با دانشگاه داشته باشیم تا بتوانیم نیاز فن آورانه، نوآور و تکنولوژی صنعت را حل کنیم که این مهم امکان پذیر نیست مگر توسط اساتید دانشگاه که باید در ارتباط با دانشگاهها، این مشکل حل شود.

محبوبی تاکید کرد: ما به دنبال جذب تحصیل کرده ها در صنعت هستیم و برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم نیاز به همبستگی و همراهی و همدلی همه دانشگاهها با صنعت است.

وی افزود: در بخش تحقیقات و پژوهش باید هدفمند عمل نمود که این مسئله از سوی دانشگاهها امکان پذیر است.

محبوبی، نگارش پایان نامه های هدفمند که در آن حل مسئله صورت گیرد و پیشنهادات کابردی ارائه دهد را عنصری مهم در توسعه ارتباطات صنعت و دانشگاه خواند و افزود: بهره گیری از توان علمی فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه امری مهم در تعالی صنایه به شمار می آید.

در پایان این نشست، طی مراسمی تفاهم نامه همکاری های مشترک بین شرکت شهرک های صنعتی گیلان با دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با امضای طرفین منعقد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.