×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدور ۷۸۱ برگ سند مالکیت روستایی در رضوانشهر

به گزارش خط گیلان ، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان رضوانشهر با تأکید بر اهمیت صدور اسناد مالکیت در روستاها اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت نقش بسیار مهمی در تثبیت حقوق مالکان، افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و توسعه پایدار روستاها دارد.

وی با بیان اینکه این اسناد به ساکنان منطقه اطمینان می‌دهد که مالکیت آنها به رسمیت شناخته شده و زمینه‌ساز برنامه‌ریزی‌های بهتر برای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات عمومی خواهد بود افزود: داشتن اسناد مالکیت می‌تواند در تسهیل فرآیندهای قانونی و اداری، افزایش ارزش املاک و فراهم آوردن امکان دسترسی به تسهیلات بانکی و اعتبارات برای توسعه پروژه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز موثر باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در گزارش عملکرد این نهاد در اجرای طرح صدور اسناد مالکیت و ماده ۴ قانون ساماندهی گفت: شهرستان رضوانشهر دارای ۱۱۸ روستا است که از این تعداد ۸۴ روستا بیش از ۲۰ خانوار است؛ ۲۷ روستای شهرستان از طرح صدور اسناد مالکیت روستایی برخوردار هستند و طی سالهای ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۳ بالغ بر ۷۸۱ برگ سند مالکیت روستایی صادر شد.

به گفته دائمی، صدور ۱۵۸ برگ سند روستایی در شهرستان رضوانشهر در شش ماهه اول سال جاری را نشان‌دهنده پیشرفت‌های مثبت در زمینه ثبت مالکیت و گسترش امنیت حقوقی در این منطقه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به تملک ۸۹ هکتار اراضی طی سال‌های ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲، بر اهمیت این اقدام در بهبود زیرساخت‌های روستایی و فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه تأکید کرد و افزود: تملک اراضی به عنوان یک گام اساسی زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی مؤثر در مناطق روستایی خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه از این ۸۹ هکتار، در شش ماهه اول سال جاری برای ۳۵/۹ هکتار از اراضی سند اخذ شده است گفت: مکاتبات لازم جهت ۱۱۰ هکتار از اراضی در ۶ روستای شهرستان با منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت گرفته که در مرحله رفع تداخل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.