×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
تكمیل پروژه آبرسانی به روستای آتشگاه شهرستان رشت

به گزارش خط گیلان ، به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مدیر امور آبفای رشت بیان داشت: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت سال جاری؛با حضور کیا عاشوری فرماندار رشت و تعدادی از مدیران و مسئولین شهرستانی  پروژه آبرسانی به روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی رشت به افتتاح رسید.

محمود امیری ضمن خیر مقدم به حاضرین به خصوص فرماندار محترم و همراهان، گزارش مختصری از وضعیت روستاهای بهره مند شهرستان رشت ارائه کرد و گفت: شهرستان رشت دارای ۲۳۸ روستا می باشد که از این تعداد ۱۶۶ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفا بوده، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار و ۷۲ روستا فاقد شبکه آبرسانی است.

وی افزود: در راستای توسعه شبکه آبرسانی حوزۀ روستایی در سطح شهرستان رشت طی ۳ سال گذشته، از محل اعتبارات محرومیت زدایی و صندوق توسعه ملی ۸۱۲ کیلومتر لوله گذاری اجرایی شده است که از این میزان بیش از ۱۲۹ کیلومتر مربوط به روستاهای فاقد آب شرب می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب رشت؛ هزینه مورد نیاز برای تکمیل طرحهای در دست اقدام برای تامین آب آشامیدنی روستاهای فاقد شهرستان رشت را ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه تکمیل رینگ آبرسانی شهرستان رشت بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۳ معادل ۳۵ هزار میلیارد ریال می باشد.

امیری؛ حجم عملیاتی پروژه روستای آتشگاه را، اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب با صرف هزینه ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و اظهار داشت: با تکمیل این پروژه ۶۰۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

وی؛ همچنین خواستار اهتمام ویژه فرماندار شهرستان رشت در راستای جذب بودجه لازم برای اجرا، تکمیل و بهره برداری از پروژه های روستایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.