×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد اشتغال؛ پل ارتباطی به خود کفایی است

به گزارش خط گیلان ، نادر اسدی : سید مجتبی جلالی پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان گیلان به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی (روز خبرنگار )در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش حوزه رسانه در اطلاع رسانی افزود:کمیته امداد امام خمینی به عنوان بال مهربانی نظام تعرفه شده است به حق می‌توان گفت که حوزه رسانه ، خبر و خبرنگاران هم بال مهربانی هستند.

وی افزود :خبرنگاران مجاهدین عرصه خیر و احسان هستند که در همه پویش‌ها به عنوان یاوران همیشه همراه کمیته امداد و مددکاران اجتماعی برای تحقق نیازهای مردم نقش بی بدیلی دارتد.

جلالی‌پور در مور کمیته امداد استان گفت : استان گیلان در رده سالمندترین استان کشورقرار دارد وکمیته امداد گیلان با ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ خانوار جمعیتی افزون بر  ۲۱۸ هزار و ۶۱۷ نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود:گیلان به عنوان چهارمین استان پرجمعیت کشور به لحاظ افراد تحت پوشش مددجویان در سطح کشور است که به لحاظ آماری ۱۵ درصد از خانوارهای استان و ۱۰ درصد از جمعیت استان را مددجویان شکیل می‌دهند .

وی یاد آور شد :۶۰درصد ازجامعه مددجویان یعنی ۸۴ هزار خانوار سالمند هستند .

 حوزه اشتغال

مدیر کل کمیته امداد استان حوزه اشتغال در این نهاد مقدس برای مددجویان را بسیار مهم خواند و افزود:برای رسیدن به اهداف مورد نظر،ایجاد اشتغال پل ارتباطی خود کفایی است و در حوزه اشتغال در سال‌های اخیرسرمایه گذاری های خوبی شده است  در سال ۱۴۰۰با استفاده از تسهیلات بانکی با ۳۸۵ میلیارد تومان ۱۷هزار شغل ایجادشد ودرسالهای ۱۴۰۱و۱۴۰۲ به ترتیب ۱۱۰۰میلیارد و ۱۲۲۱تومان میلیارد تومان از طریق حوزه بانکی بین دهک های  ۱ الی ۵  مدد جویان پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات برای توانمند سازی 

وی در مورد توانمندسازی خانواده‌ها گفت:در سال ۱۴۰۰ با پرداخت ۸ هزار تسهیلات ودر سال ۱۴۰۱ با روند افزایشی افزون بر ۱۳۰هزار تسهیلات ودر سال گذشته نیز ۱۰۹۵۹ تسهیلات پرداخت شد واز آغاز سال جاری تاکنون ۱۰۹۵۹ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

آموزش و خود کفایی

وی با اشاره به نقش آموزش برای تحقق خود کفایی گفت: از سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در امر نوغانداری،نهال کاری(کاشت صنوبر)و درختان مثمر اقدامات موثری انجام شد.

صنعت نوغانداری

وی در مورد صنعت نوغانداری یاد آور شد: از سال ۱۳۹۹ حمایت از صنعت نوغانداری در کمیته امداد استان آغاز شد وهم اکنون قیمت هر کیلو گرم پیله تر از ۶۰هزارتومان( سال ۱۳۹۹)به قیمت ۴۵۰ هزارتومان خریداری می شود.

نهال رایگان وارزش افزوده 

وی در مورد توزیع نهال رایگان گفت : توزیع نهال اصلاح شده درخت توت برای توسغه نوغانداری وصنوبر برای صنعت چوب در سطح ۷۰هکتار با هزینه ۷۰۰میلیون تومان، به عنوان نهال رایگان توزیع شده است که از ماحصل این اقدامات ۷۰تن پیله ابریشم به ارز ش ۳۲میلیارد تومان به کارخانجات احیا شده لنگرود و صومعه سرا تحویل داده شد .

اشتغال جاده رسیدن به خود کفایی

وی افزود: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با همه توان تلاش می کند تا با اشتغال پایدار، مدد جویان به خود کفایی دست پیدا کنند.

اشتغال و خود کفایی

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان گفت: ایجاد شغل برای مددجویان با استفاده از فرصت های موجود استان در بخش های کشاورزی وصنایع به جد دنبال می شود چون نتایج عملکرد ها نشان می دهد که توجه به توانمندسازی اقتصادی مددجویان با ایجاد اشتغال ،تامین مسکن و حمایت امور میعشتی از اولویت های مهم وضروری است تا مدد جویان به خود کفایی برسند.

جوانی جمعیت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان در مورد حمایت از قانون جوانی جمعیت گفت:براساس قانون جوانی جمعیت برای نوعروسان در کمتر از یک ماه جهیزیه اهدا می شود ودر همین راستا در سالهای ۱۴۰۰تعداد ۲۲۲۴جهیزیه به ارزش ۳۹میلیارد تومان،۱۴۰۱تعداد۲۲۱۰جهیزیه به ارزش ۵۲میلیارد تومان ،۱۴۰۲ تعداد ۴۴۵۲جهیزیه به ارزش ۷۹میلیار تومان وازآغاز سال جاری تاکنون نیز ۴۶۲جهیزیه شامل ۵قلم کالای اساسی مانند تلویزیون ،یخچال چراغ گاز،ماشین لباسشویی و جارو برقی به نوعروسان اهدا شده است.

  نوبت انتظار نداریم

وی افزود: برای اهدای جهیزیه به نوعروسان نوبت انتظار نداریم بلکه طبق ضوابط درکمتر از یک ماه جهیزیه به نوعروسان تحویل داده می شود وعلاوه بر آن برای دریافت حمایت های معیشتی هم نوبت انتظار نداریم وطبق مقررات افراد نیازمند به عنوان مدد جو پذیرش واز امکان بهره‌مند خواهند شد.

پرسش اختصاصی خط گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به پرسش خبرنگار خط گیلان در مورد افراد در نوبت انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن گفت: سالانه حدود ۵ هزار خانوار پس از خود کفایی از پوشش خارج می شوند و در هر سال نیز حدود ۵هزار خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: مدد جویان برای نیل به خود کفایی به حداقل ۱۸ماه پس از دریافت تسهیلات زمان نیاز دارند واین روند تداوم دارد وپیش بینی می شود با روش های جدید از طریق باز نشسته شدن زنان سرپرست خانوار که سال گذشته ۵۰۰خانوار بازنشسته تامین اجتماعی شده واز پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی یاد آور شد : سامانه امداد هوشمند به ۵۰ ویب سایت سرویس متصل شده است تا همه نیازمندان بدون دغدغه وتحمل مشقت طی مسافت،از هر نقطه استان گیلان از آستارا تا چابکسر بتوانند از طریق سامانه امداد هوشمند با وارد کردن اسم وکد ملی وثبت شماره تلفن خود به راحتی نام نویسی کنند وبراساس منطقه جغرافیایی محل سکونت از خدمات لازم طبق قوانین و مقررات بهره‌مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.