×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دفاتر پیشخوان مکلف به انجام تکالیف در قبال قانون تامین اجتماعی هستند

به گزارش خط گیلان ، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، با هدف بررسی وضعیت بیمه ای و رسیدگی به درخواست انجمن دفاتر پیشخوان ، در نشستی مشترک با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و پست استان گیلان و نمایندگان دفاتر پیشخوان دولت شهری و پیشخوان های ارتباطات و فناوری روستایی مهمترین مباحث بیمه ای این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست با تاکید بر رویکرد این سازمان در قبال شرکای اجتماعی در گروههای مختلف بیمه شدگان و کارفرمایان ، تقویت تعاملات و ارتباطات دوسویه و فعالیت های آموزشی را از ضروریات و برنامه های مستمر تامین اجتماعی برشمرده و اظهار داشت : حرکت در این مسیر در ایجاد رضایتمندی بیشتر و کاهش دغدغه های جامعه هدف تاثیرگذار است .

وی با بیان اینکه تمامی کارفرمایان و بیمه شدگان مکلف به انجام تکالیف قانونی در قبال این سازمان هستند افزود : دفاتر پیشخوان علاوه بر لزوم ارائه لیست حق بیمه کارکنان خود ، نسبت به رعایت ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی در خصوص ارائه قراردادها و اخذ کد پیمان و مفاصاحساب بابت آنها نیز همچون سایر مخاطبین تکلیف قانونی دارند .

محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست استان گیلان نیز با اشاره به همکاری این مجموعه با دفاتر پیشخوان در دو بخش شهری و پیشخوان ارتباطات و فناوری روستایی ، اذعان داشت : بررسی ها بیانگر این است که عدم آگاهی مسئولین و دست اندرکاران دفاتر پیشخوان از مقررات و ضوابط تامین اجتماعی بعضاً سبب شکل گیری مشکلاتی برای آنها شده و در این بین موضوع فرارهای بیمه ای یا تخطی از قوانین مطرح نمی باشد .

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و آموزش توسط تامین اجتماعی و پیگیری آشنایی بیشتر با قوانین این سازمان از طریق پیشخوان ها یک امر اجتناب ناپذیر و الزامی است اظهار داشت : دفاتر پیشخوان متعددی در سطح استان دارای قرارداد با مجموعه هایی همچون شرکت های مخابرات ، آب و گاز و … هستند که نیازمند آموزش لازم برای انجام تکالیف قانونی در قبال آن می باشند .

فرشاد خوش طالع رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با تبیین و تشریح مفاد ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و الزامات و تکالیف پیمانکاران اظهار داشت : ارائه قرارداد و اخذ کد پیمان و مفاصاحساب مربوطه در زمره تکالیف مقاطعه کاران است و دفاتر پیشخوان نیز به دلیل ماهیت و شکل اجرای کار مشمول این قانون هستند .

وی با تاکید بر بندهای ۱۴ و ۱۵ بخشنامه مربوطه افزود : انجام مراحل قانونی در این زمینه الزامی بوده و این دفاتر در صورتی که دارای لیست کارگاهی بابت پرسنل بوده و کار توسط همان عوامل اجرا شده باشد این مهم در محاسبات صدور مفاصاحساب لحاظ خواهد شد .

در این نشست طرفین بر برگزاری دوره های آموزشی با هدف آگاهی بخشی بیشتر برای دست اندرکاران دفاتر پیشخوان و ایجاد وحدت رویه در اجرای فرایندها در شعب مختلف استان تاکید نمودند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.