×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
رسالت سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی، کمتر از ضابطین قوه قضاییه نیست

به گزارش خط گیلان ، به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، نخستین جلسه با نهادهای مردمی استان در سال جاری برگزار شد.

براساس این گزارش؛ سیف اله مسرور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان ضمن اشاره به نقش مردم در عملکرد حاکمیت و ضرورت نظارت و به کارگیری از سمن ها در قانون اساسی و قوانین عادی و سابقه تقنینی آن افزود: امروز سمن ها به عنوان همکاران قوه قضاییه شناخته شده و دارای جایگاه حقوقی و قانونی هستند و چنانچه مجوزهای قانونی لازم را کسب کرده باشند و بتوانند با امانتداری، بی طرفی و صداقت اعتماد دستگاه های مربوطه را جلب کنند، رسالت آنها کمتر از ضابطین قوه قضاییه نیست.

وی همچنین گفت: مردم می توانند به راحتی بصورت شناس و یا ناشناس وارد سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی) شده و جرایم و آسیب های اجتماعی را ثبت و پیگیری نمایند.

در ادامه جلسه، سعید دادفر مدیر مشارکت های مردمی و خانواده دادگستری کل استان گیلان ضمن اشاره به راه اندازی سامانه مشارکت گفت: کلیه سازمانهای مردم نهاد می¬توانند ضمن ثبت نام و دریافت تایید سیستمی و کارتابل مستقل در این سامانه با قوه قضاییه در ارتباط باشند و همکاری نمایند.

در ادامه جلسه نیز هر یک از حاضران در خصوص چالش های مبتلا به و مسائل و مشکلات کنونی پیشنهاداتی را مطرح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.