×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
چگونه با سختي هاي زندگي مواجهه شوم

تهيه وتنظيم: سميه آشنايي
کارشناسي ارشد روانشناسي مشاور کلانتري ۱۱خمام 

 بدون شک زندگي هيچ کس در يک مسير هموار، سرسبز بدون مانع و به طور کلي يک مسير گل و بلبل پيش نمي رود.

هرکسي در بازه هاي زماني مختلف با مشکلات و سختي هايي مواجه مي‌شود که بايدبه خوبي آنها را بر طرف کرده و عبور کند.
متاسفانه کم نيستند تعداد کساني که با ايجاد مشکلات در زندگي، همه چيز را مي‌بازند، روحيه و اميد خود را از دست مي‌دهند و دست از تلاش بر مي‌دارند. اين افراد نه تنها طعم شيرين پيشرفت در زندگي را احساس نمي کنند، بلکه با مشکلات روحي جدي هم مواجه مي‌شوند.

نشخوار ذهني، نااميدي، تمايل به تنهايي و دچار شدن به افسردگي تنها چند مورد از مشکلاتي هستند که چنين کساني با آنها روبه خواهند شد.بهتر است بدانيد فارغ از موضوع و ماهيت مشکلي که برايتان ايجاد مي‌شود، بايد عکس العمل درستي داشته باشيد. به اين ترتيب ميتوانيد شرايط مناسب براي برطرف کردن مشکلات را فراهم کنيد.

مهم ترين راهکارها براي مواجهه با مشکلات به شرح زير مي‌باشد:
وجود مشکلات را بپذيريدهرکسي در طول زندگي با مشکلات و سختي هايي مواجه مي‌شود. اينکه شما از همه چيز زندگي مردم خبر نداريد و نمي‌دانيد چه زماني با مشکلات جدي مواحه شده اند، دليل بر مواجه شدن آنها با سختي ها نيست.

بنابراين اولين اقدام براي مواجهه با سختي ها اين است که بپذيريد در زندگي هرکسي مشکلاتي ايجاد مي‌شوند و اين فقط شما نيستيد که با سختي ها مواجه شده ايد.خودتان را پيدا کنيداحتمالا هنگام مواجه شدن با مشکلات، سردرگم مي‌شويد.

اصلا نمي‌دانيد چطور شد که با مشکل ايجاد شده روبه رو شده ايد. در اين شرايط بايد به خودتان مسلط شويد، چرا و چگونه و چطور را کنار بگذاريد و خودتان را پيدا کنيد. فراموش نکنيد شما بايد از اين موانع، سختي ها، و مشکلات عبور کنيد، پس تا زماني که خودتان را پيدا نکنيد، کاري از پيش نخواهيد برد.هيجانات و احساسات را کنترل کنيدگريه، ناراحتي، خشم، عصبانيت و هر احساس ديگري که باعث مختل شدن تمرکزتان ميشود را کنترل کنيد.

بهترين راهکار براي کنترل هيجانات در هر شرايطي از زندگي، تقويت هوش عاطفي يا هيجاني است.نا اميدي را از خودتان دور کنيد افراد موفق کساني هستند که در مواجهه با سختي ها، اميد خود را از دست نمي‌دهد.

اين افراد به آمدن روزهاي خوب اميد دارند و مثبت انديش را سرلوحه زندگي خود قرار مي‌دهند. زماني که به درست شدن شرايط و رو به راه شدن زندگي اميد داريد، نهايت تلاش خود را براي برطرف کردن مشکلات به کار خواهيد گرفت.

تمرکز خود را حفظ کنيدحفظ وتقويت تمرکز در هر شرايطي به پيشرفت در زندگي و رسيدن به موفقيت کمک مي‌کند. بنابراين در مواجهه با سختي ها نيز بايد همين کار را انجام داده و از راهکارهاي تقويت تمرکز استفاده کنيد. فکر کردن يکي از بزرگترين توانايي هاي بشر است،پس از اين نعمت بزرگ استفاده کرده و مشکلات را از آنچه که هستند، بزرگتر نکنيد.

از ديگران کمک بگيريدبرخي افراد هرچقدر هم با خودشان تکرار کنند که سختي براي هر کسي وجود دارد، نبايد روحيه خود را ببازند و بايد براي زندگي تلاش کنند، تاثيري بر آنها نداشته و همچنان زندگي خود را با چالش هاي بيشتري مواجه مي‌کنند.

اين افراد براي مواجهه با سختي ها بايد با يک فرد مورد اعتماد صحبت کنند تا هم روحيه آنها تقويت شود و به خودشان مسلط شوند و هم اينکه راهکارهاي بهتري براي رفع مشکلات پيدا کنند.به خودتان اطمينان داشته باشيدبراي اينکه بتوانيد در مواجهه با سختي ها، عملکرد درستي داشته باشيد و از موانع ايجاد شده عبور کنيد، بايد به خودتان اطمينان داشته باشيد. به توانايي ها، استعدادها، تلاش و پشتکار خودتان اعتماد داشته باشيد تا سختي ها از آنچه که هستند، بزرگتر جلوه داده نشوند.

براي پيشرفت در زندگي و رسيدن به موفقيت بايد اعتماد به نفس خود را تقويت کنيد و از کنار اين موضوع به راحتي عبور نکنيد….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.