×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
قدردانی از خیرین نوع دوست گیلانی درجشن گلریزان ستاد دیه در ماه مبارک رمضان

به گزارش خط گیلان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه اعضای ستاد دیه استان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه ترویج فرهنگ اسلامی و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی دو عامل اثر گذار در کاهش بروز جرائم در جامعه است، بر استفاده از ظرفیت خیرین در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل عدم استطاعت مالی مرتکب جرم شده اند افزود: خلاهای تربیت اسلامی در کانون خانواده باعث بروز این ناهنجاری های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اضافه کرد: در حوزه پیشگیری از جرائم اجتماعی دستگاه های فرهنگی و آموزشی نقش مهمی بر عهده دارند و باید این وظیفه مهم را در بستر آگاهی بخشی و روشنفکری افکار عمومی دنبال  کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تلاش های دستگاه قضایی در حمایت از خانواده های زندانیان گفت: سال گذشته ۲۹۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان با اقدامات حمایتی ستاد دیه و کمک های خیرین نوع دوست گیلانی از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز تاکنون ۴۴ نفر از زندان رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ستاد دیه فرهنگ سازی در جامعه است اظهار داشت: رواج فرهنگ نیکوکاری و ایثار و گذشت برکات فراوانی برای جامعه به دنبال دارد.

رئیس شورای قضایی استان هیات امنای ستاد دیه استان را افرادی فرهیخته  و صاحب فضل خواند و افزود: در گلریزان ماه مبارک رمضان نیز کمک های خیرین جمع آوری شد و ستاد دیه استان امانت دار این ایثار و گذشت است که باید در مسیر آزادی زندانیان نیازمند هزینه شود.

وی در ادامه گفت: خیرین با بذل مال خود سرور و بهجتی برای زندانی و خانواده های زندانیان  فراهم می کنند و خداوند با این از خودگذشتگی، خطرات و بلایای بسیاری را از آنان دفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کمک های مردمی صرفا برای آزادی زندانیان هزینه می شود تصریح کرد: محکومان مالی غیر عمد مانند نفقه، دیه، مهریه و … از این کمک ها بهره مند می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.