×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
افزون بر۱۶۲میلیارد ریال بابت خدمات درمانی زوجین نابارور هزینه شده است

به گزارش خط گیلان ، دکتر عاطف راد افزود: طبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت مطرح و زیر ساخت‌های ارائه خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری دولتی فراهم شد و بر این اساس خدمات درمان ناباروری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

وی یادآور شد: تعداد زوجین نابارور که در سامانه بیمه سلامت استان گیلان نشان دار شدند ۱۹۴۳ نفر بوده و تا کنون بالغ بر ۱۶۲میلیارد ریال در راستای دریافت خدمات درمانی آنها پرداخت شده است.

دکتر عاطف راد با برشمردن جزئیات بیشتر این خدمات گقت: با تحت‌ پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است و خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی یاد آور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد .

عاطف راد افزود: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردارنشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

دکتر عاطف راد در بخش پایانی خطاب به بیمه شدگان گفت: بیمه شدگان استان می توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ بصورت مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.