×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عفاف و حجاب تکلیف شرعی و قانونی است /خبرنگاران پشتوانه هستند

به گزارش خط گیلان ، نادر اسدی : حجت الاسلام  والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن برشمردن اهمیت و نقش مهم رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی گفت :رسانه‌ها می توانند در همه زمینه‌ها یک حرکت رو به جلو وکم هزینه وپر فایده برای استان و کشور فراهم کنند.

حمایت از رسانه ها

وی افزود :کسانی که در عرصه اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند باید مورد حمایت قرار گیرند و ما هم حافظ منافع رسانه ها در سیستم قضایی هستیم.

آیین دادرسی برای جرم مطبوعاتی

رئیس کل دادگستری استان گیلان در مورد آیین دادرسی برای جرم مطبوعاتی گفت :موضوع رسانه آیین دادرسی خاصی دارد و قانونگذار هم در دادگاه جرم مطبوعاتی ،حضور هییت منصفه را ضروری می داند اما در تداوم حمایت از اهالی رسانه خانه مطبوعات پس از تشکیل پرونده باید رسانه ها را مورد حمایت قرار دهد.

ارتقای جایگاه خبرنگاران

وی افزود: در تداوم این حرکت در جلسه شورای اداری استان نیز مسئله ارتقای جایگاه رسانه‌ها و خبرنگاران را مورد تاکید قرار خواهم داد چون با همه باید باور کنند که پشتوانه ای به عنوان خبرنگار دارند.

  نقد راهگشا 

وی نقد را راهگشا خواند و  برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی نقدها باید با هوشیاری و هوشمندی راهگشایی کنند واز نقد خبرنگاران نباید کسی ناراحت باشد اما تخریب خوب نیست وبا احکام اسلامی نا سازگاری دارد ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و احکام اسلامی جریان دارد

نظارت بر دستگاه ها

وی در مورد نظارت بر دستگاه ها گفت: نظارت بر دستگاه‌ها مطالبه بر حقی است همانطوری که در جلسه معارفه خود عنوان کردم برای این مهم سازمان بازرسی نقش بسیار مهمی دارد و تلاش‌های خوبی از خود نشان داده است و طی هفت ماه گذشته چند پرونده از سازمان بازرسی ارجاع شده است و دریکی از پرونده ها حکم برکناری مسئول صادر شده است.

وی افزود: در همین ارتباط شعبه ویژه ای برای مبارزه با فساد دایر شده است که جزئیات بیشتر آن در نشست هفته قوقضائیه مطرح خواهد شد. .

اجرای طرح نور

رییس کل دادگستری استان گیلان در مورد اجرای طرح نور که از ۲۵فروردین ماه در سراسر کشور اجرایی شده است ، یادآور شد: در استان گیلان هم طبق قوانین و ضوابط ورعایت موازین شرعی از طریق ضابطین پیگیری ودنبال می شود.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان ضابطین قوه قضائیه بااموزش های لازم براساس قوانین ورعایت آموزه های دینی در اجرای این طرح تلاش خوبی از خود نشان دادند.

فرصت سازی

وی اضافه کرد:در اجرای این طرح باید مراقبت کنیم که برای کشور هزینه ایجاد نکنیم بلکه همه تلاش های ما باید براین اساس باشد که از تهدید ،فرصت سازی کنیم .

 قصد اصلاح جامعه

 وی تصریح کرد: اهداف اجرای طرح نور پرونده سازی نیست بلکه با رعایت حجاب که عفت جامعه محسوب می شود، قصد اصلاح جامعه است و موضوع عفاف و حجاب تکلیف شرعی و قانونی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.