×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای قانون تعرفه گذاری در دولت سیزدهم احترام به جامعه پرستاری بود/ نقد باید با رعایت انصاف باشد

به گزارش خط گیلان، به نقل از  وبدا، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: هنوز ابتدای راه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.
وی، ضمن تبریک روز پرستار به تشریح اقدامات معاونت پرستاری در دولت سیزدهم پرداخت و در پاسخ به برخی نقدها در اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، گفت: بخشی از نقدها سازنده است و نواقص آن را قبول و گوش شنوایی داریم.
دکتر عبادی گفت: باید بپذیریم که در ابتدای راه هستیم و در ادامه مسیر به تکامل  طرح خواهیم رسید. البته منابع مالی قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده است و باید تلاش کنیم مشکلات به حداقل برسد تا کیفیت خدمات هم بهبود یابد.
وی با بیان این که فرمایشات رهبری در مورد پرستاران برای ما حجت شرعی است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری در سال ۱۳۸۶ تصویب شد که بسیار ارزشمند است. سنوات زیادی را از دست دادیم و این قانون اجرایی و عملیاتی نشد. در دوره ای وزارت بهداشت به لحاظ مالی در شرایط بسیار خوبی بود. زمانی که طرح تحول سلامت اجرایی شد و درآمد ۹ درصد ارزش افزوده و کمک جدی که دولت به وزارت بهداشت در آن دوره می کرد، فرصت مناسبی برای اجرای این قانون بود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مطرح کردن انتقاد بدون در نظر گرفتن تمام شرایط، شاید شرط انصاف نباشد. همه ما در رشد و رکود موضوعات باهم نقش داریم.
وی در پایان تصریح کرد: این دولت شهامت اجرای این قانون را داشت، هر چند هنوز اجرای این قانون در دوره طفولیت است و نیاز به بلوغ و رسیدگی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.