×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبدیل گیلان به مرکز تجارت الکترونیک کشور قابل دسترسی است/مبادله ۶ میلیون مرسوله در گیلان

به گزارش خط گیلان ، نادر اسدی: محمد حسین هوشنگی در گفت وگویی با خبرنگاران در رشت،به مناسبت روز جهانی پست (۱۷مهرماه )با اشاره به ظرفیت های موجود استان و توانمندی نیروی انسانی مجموعه پست ، این استان می تواند به مر کز تجارت الکترونیک کشور تبدیل شود.

رونق اقتصادی واشتغال 

وی افزود: نقش وظرفیت های موجود در اداره کل صمت ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بسیار بالا است با همکاری این مجموعه  می توان  ظرفیت بالقوه را ارتقا داد تا گیلان به مرکز تجارت الکترونیک کشور تبدیل شود وبا  تحقق این مهم ،گردش اقتصادی استان و اشتغالزایی رونق می گیرد.

۶ میلیون مرسوله پستی

وی اضافه کرد:درنیمه اول امسال افزون بر ۶ میلیون مرسوله پستی توسط پست استان گیلان مبادله شده است که این کار با ۴۱۱ کارمند وبا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نمایندگی های طرف قرار داد با این اداره کل ( افزون بر ۱۰۰۰ مجموعه) انجام شده است .

استان برتر در کشور 

وی در مورد جایگاه پست استان گفت: استان گیلان بعد از تهران ، دومین استان کشور در سهم داشتن بسته و امانات پستی است ودر ۶ ماهه گذشته ۲ میلیون و۵۰۰ هزار بسته وامانت پستی را ساماندهی کرد و علاوه بر آن درطی این مدت با  ۱۰۳ %  تحقق پیش بینی به عنوان استانهای برتر جزء ۶ استان برتر کشور قرار گرفتیم.

میزبان یک میلیون مرسوله

هوشنگی یادآور شد: پست استان گیلان  به عنوان ششمین استان پر ترافیک کشور در ماه میزبان یک میلیون مرسوله است که ۵۵۰ هزار مرسوله صادر و ۴۵۰ هزار مرسوله وارد می شود که ۱۵%آن به مقصد روستاها است و از طریق  ۲۴۶ همکار طرف قرار داد با پست استان در مناطق روستایی دور ونزدیک به مقصد می رسد.

میزان بسته وامانات پستی

وی در مورد میزان بسته وامانات پستی گفت:از کل مرسولات این استان ، ۵۹ % بسته و امانت هستند که این میزان در سطح کشور ۳۶ درصد است و این امر نشانگر توانمندی وظرفیت بالای پست گیلان در تجارت الکترونیکی محسوب می شود.

«پروژه جی_ نف»

وی در بخشی دیگر با اشاره به اهمیت اجرای پروژه جی _نف گفت: اجرای پروژه جی_نف بستر سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ فراهم می کند. برای تحقق این مهم تاکنون با بسیاری از فرمانداران یشهرستانهای تابعه استان گیلان در نشست های جداگانه ، در مورد فواید وچگونگی روند اجرای این پروژه توضیحات لازم ارایه شد که با استقبال خوب فرمانداران رو به رو شدیم فقط چند فرمانداری باقی مانده است که طبق هماهنگی های لازم  با آنان نیز دیدار ونشست خواهیم داشت .

رونمایی از سکه وتمبر نقره ای میرزا کوچک

محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان در بخشی از سخنان خود از «رونمایی سکه وتمبر نقره ای میرزا کوچک»خبر داد و افزود : به منظور گرامیداشت بزرگ مرد انقلابی ، روحانی شهید میرزا کوچک طی آیینی با حضور جمعی از مقامات ومسئولان  از  سکه وتمبر نقره ای میرزا کوچک در ۲۰ مهرماه در محل خانه میرزادر محله استادسرا رونمایی خواهد شد .

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.