×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاه ویژه دولت به صنعت برق استان گیلان ضروری است

به گزارش خط گیلان، بهمن داراب زاده ضمن گرامیداشت هفته دولت و ارج نهادن به یاد و خاطرات شهیدان رجایی وباهنربا اشاره به پروژه های هفته دولت افزود:در اولین روز از هفته دولت ۶پروژه زیر بنایی وزیر ساختی بطور همزمان با صرف هزینه ای افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

تکنولوژی و فناوری پیشرفته روز(GIS)

 وی اضافه کرد: پست۶۳/۲۰ شهید سجاد طاهرنیا، پروژه ای زیرساختی و با تکنولوژی و فناوری پیشرفته روز(GIS) است که نقش بسزایی در تامین برق پایدار منطقه سلیمانداراب و حومه دارد،این پروژه طی ایینی با حضور استاندار گیلان وجمعی از دیگرمسئولین با سرمایه گذاری ۲۲۳میلیارد تومان و ۶ ماه زودتر ازموعدمقرربه بهره برداری رسید .

افزایش ظرفیت ها

وی درمورد اقدامات انجام شده در سال جاری گفت :در مقایسه با سال قبل پست ۶۳/۲۰شهید طاهر نیا با تکنولوژی روز دنیا که میزان بارگیری و تغییر بار بعضی از خطوط را برای پایداری شبکه انجام می دهدوعلاوه بر آن در شهرستان رودبار در پست ۱۳۲کیلوولت رستم آباد با افزایش ظرفیت از۲×۱۵ به ۲×۴۰مگاولت آمپر رسید که ۶۰ درصد افزایش ظرفیت پیدا کرد .

پاسخگوی نیاز های آینده

وی یاد آورشد: این افزایش ظرفیت باعث شد تا زمینه حضوربخش خصوصی و سرمایه گذار در منطقه رود بار فراهم شود و علاوه بران شبکه پاسخگوی نیاز های آینده خواهد بود.

پروژه های سال جاری

داراب زاده درمورد پروژه های سال‌جاری گفت:درسال جاری بطور همزمان عملیات اجرایی ۱۶ پروژه در گیلان آغاز شد که ۶پروژه در هفته دولت به بهره برداری رسید.

۱۰پروژه فعال

 وی افزود: هم اکنون ۱۰پروژه فعال داریم که ۲پروژه  آن ملی و از وزارت نیرو به عنوان ماموریت های برق منطقه ای گیلان در نظر گرفته شده است که شامل  پروژه‌ پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت در ناحیه غربی رشت وخط چهار مداره رشت -انزلی -پره سر به طول ۵۱کیلومتر است که در سطح ملی و استانی کمک شایانی به پایداری شبکه خواهد کرد.

ارزش ۲هزارمیلیارد تومان

وی درمورد بهره برداری از ۱۰پروژه در دست اجرا گفت : ارزش روز ۱۰پروژه در دست اجرای برق منطقه‌ای گیلان ۲هزار میلیارد تومان است ودر تداوم روند تلاش ها پیش بینی می شود که پست ۲۳۰/۶۳غرب رشت در طی دوماه آینده به بهره برداری برسید وخط چهار مداره رشت -انزلی -پره سر ودیکر پروژه های برق منطقه ای گیلان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهندرسید.

ضریب اطمینان وپایداری شبکه

وی یاد آور شد:با بهره برداری ازاین پروژه‌ها در خطوط و پست ها با تعدیل باری که انجام می شود میزان تلفات تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و ضریب اطمینان وپایداری شبکه به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت.

محدودیت ها و ابتکار عمل

داراب زاده با اشاره به محدودیت های زمین درگیلان وموانع برای ایجاد خطوط جدید گفت:برق منطقه‌ای گیلان با توجه به وضعیت موجود ،استفاده از هادی های پر ظرفیت را در دستور کار قرارداد ودر پروژه خط شهید عضدی وشهید مقدم با تعویض هادی ظرفیت انتقال انرژی به میزان ۳برابر افزایش یافت این روند تداوم دارد تاخطوط موجود به خطوط پر ظرفیت تبدیل شوند.

افزایش مصرف برق درگیلان

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان درمورد افزایش مصرف برق گفت:در سال جاری با توجه به افزایش دما ومیزان رطوبت،مصرف برق با ۸/۳ در صد رشد به عدد ۲۲۲۴مگاوات رسید درحالی که میزان مصرف سال قبل ۲۰۵۳مگاوات بود اگرچه دقایقی عدد ۲۰۶۸مگاوات را ثبت شد، در چنین شرایطی ۱۰درصد افزایش مصرف داشتیم که این عدد ،عددبزرگی است چون سالانه رشد ۵تا۴درصد در نظر گرفته می شودبا توجه به تولید عملی ۲۲۰۰مگاوات برق در گیلان میزان مصرف استان از تولید پیشی گرفت.

مدیریت مصرف

وی افزود: توجه جدی به مدیریت مصرف ضروری و بسیار مهم است برای تحقق این مهم با بسیج همه امکانات واماده باش مجموعه کارکنان مانع از بروز مشکل در شبکه توزیع وخطوط انتقال شدیم تا ناپایداری اتفاق نیفتد لذا ازهم اکنون بایدتدابیر لازم اتخاذ شود تا بتوانیم تابستان سال آینده را بدون خاموشی سپری کنیم.

انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان درمورد توانمندی گیلان در به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: استان گیلان از توانمندی هاوظرفیت های  خاصی از انرژی خورشیدی ،بادی وابی برخوردار است ، در هفته دولت امسال نیروگاه ۱۰۵کیلوواتی در محل ستاد برق منطقه‌ای گیلان  در رشت بهره برداری شد.

وی افزود: این نیروگاه ۱۰۵ کیلو واتی به عنوان تجربه والگوی سازی مناسبی نشان داد که در شهر رشت می توان در برخی از روز از پانل های خورشیدی تا ۸۰در صد انرژی گرفت .

وی اضافه کرد:در بخش جنوبی استان گیلان در شهرستان رودبار ،شهرهای منجیل و لوشان ظرفیت های ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی بالایی وجود دارد ودر لوشان ومنجیل می توان همه مصارف خانگی و عمومی را از پانل های خورشیدی تامین کرد.

نیروگاه ۱۰مگاواتی

وی یادآورشد:هم اکنون یک نیروگاه ۱۰مگاواتی در لوشان در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

نگاه ویژه دولت به استان گیلان

 بهمن داراب زاده در بخش پایانی این گفت وگو خواستار نگاه ویژه دولت به استان گیلان شد وافزود:استان گیلان با دارا بودن نیروی انسانی توانمندکه سرمایه بسیار بزرگی است و ظرفیت های موجود قطعابا استفاده از تجارب، اینده بسیار خوبی را برای استان و کشور رقم خواهد زد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.