×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اورژانس در سخت‌ترین شرایط ، بهترین اقدامات را انجام می‌دهد

به گزارش خط گیلان، اورژانس گیلان در«آیینه خط گیلان» عنوان مطلبی است که به منظور معرفی بخشی از خدمات حیات بخش این سازمان در استان گیلان از «شنبه تا پنج شنبه» منتشر می شود پیشاپیش از همکاری هاو زحمات روابط عمومی ومجموعه تلاشگران‌ این سازمان قدردانی می شود.(۳)

میثم عسگرپور کارشناس فوریت های پزشکی و مسئول اورژانس پیش بیمارستانی منطقه رضوانشهر و پره سر ، گفت : اورژانس در سخت‌ترین شرایط و در کمترین زمان ممکن ، بهترین اقدامات را انجام می‌دهد و برای کسی که لحظات سختی را سپری می کند به عنوان یک نجات بخش و تنها امید ، بعد از خداوند ، محسوب می‌شود .

وی ، ضمن یادآوری به رعایت موارد ایمنی از مردم درخواست کرد : که از تماسهای غیر ضروری خودداری کنند زیرا درخواست غیر اورژانسی ممکن است موجب تاخیر و یا عدم خدمت‌رسانی به افرادی باشد که نیاز به امداد رسانی دارند .عسگر پور ادامه داد : شهرستان رضوانشهر در شمال غربی استان گیلان بین سواحل دریای خزر و رشته کوه های تالش قرار گرفته و به دو بخش جلگه ای و کوهستانی تبدیل شده است .

وی اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی رضوانشهر با ارائه خدمات رایگان و شبانه روزی در سال ۱۳۸۱ شروع به کار نمود و با رشد جمعیت ، مسافر خیز بودن ، استفاده از نوار ساحلی و کوهستانی بودن منطقه و به جهت ارتقا کیفیت خدمات پزشکی ، پایگاه جاده‌ای پره سر نیز در سال ۱۳۸۴ – راه اندازی شد .

مسئول اورژانس منطقه رضوانشهر , افزود : اورژانس ۱۱۵ رضوانشهر و پره‌سر با ۱۲ نفر پرسنل فوریتهای پزشکی در ۱ پایگاه شهری و ۱ پایگاه جاده‌ای ، دارای ۳ دستگاه آمبولانس ، بصورت ۲۴ ساعته به هموطنان عزیز ، ارائه خدمت می‌نماید .

وی ادامه داد : در سال ۱۴۰۱ پایگاههای رضوانشهر و پره‌سر با انجام ۳۲۷۸ مورد ماموریت ( که از این تعداد ۸۹۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۳۸۱ مورد مربوط به ماموریتهای غیر ترافیکی ) در خدمت هموطنان خوب منطقه بوده است . در تابستان ۱۴۰۱ با توجه به استفاده هموطنان از ساحل ، تعداد ۱۰ ماموریت مربوط به حوادث ساحلی بوده و در فصل زمستان نیز تعداد ۷ مورد مأموریت ناشی از مسمومیت با co به انجام رسیده است .

مسئول اورژانس رضوانشهر تعداد ماموریت‌ها ، از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با شروع طرح امداد نوروزی تا به اکنون را ۶۲۲ ماموریت عنوان کرد که از این تعداد ۱۸۳ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۴۳۹ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است .

میثم عسگر پور توصیه کرد : به جهت کاهش آسیب ، حتما مردم عزیز با دوره های کمک‌های اولیه و احیای قلبی ریوی پایه ، آشنا شوند تا در صورت نیاز با انجام اقدامات اولیه ، قبل از رسیدن اورژانس ، جانی را نجات بخشند .

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی ، شادکامی و آرامش برای هموطنان ، گفت :در صورت نیاز به اورژانس و تماس با ۱۱۵ لطفا خونسردی خود را حفظ کنید و با دقت به توصیه های کارشناسان گوش دهید و آدرس خود را به طور دقیق ارائه کنید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.