×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیلان قطب پیوند شمال کشور است/ نیاز استان به بخش مجزای پیوند و پرورش متخصصین ماهر

به گزارش خط گیلان، به نقل از ایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، صبح امروز – دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه، نشست شورای عالی پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمد تقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر اعضای شورای عالی پیوند، در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اعلام اینکه گیلان قطب پیوند شمال کشور است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی منظم و ساماندهی تمامی امکانات، پیشرفت‌های قابل قبولی را در حوزه پیوند استان گیلان به دست آوریم.

وی با اشاره به تلاش‌های دانشگاه در جهت پرورش اساتید نخبه پیوند اعضا و اهمیت ترغیب جراحان و اورولوژیست‌های جوان به حضور در دوره‌های پیوند، افزود: بخشی از نیروی انسانی متخصص و موردنیاز جهت پیوند عضو در استان حضور دارند و بخشی دیگر نیز نیازمند مهارت آموزشی و کسب تخصص‌اند.
دکتر آشوبی با اشاره به نیاز ضروری شورای پیوند به فضای فیزیکی جدید، گفت: ساخت بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و تأمین منابع مالی ساخت آن یکی از اولویت‌های موردبحث و پیگیری در نظام سلامت استان است.

<وی افزود: علاوه بر تأمین بخش پیوند در بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت، مجمع خیرین سلامت نیز برای احداث و راه‌اندازی بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رشت نیز اعلام آمادگی کرده است.

<سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چندین مورد پیوند عضو در گیلان طی سال گذشته، تصریح کرد: باید منابع تخصیص‌یافته به پیوند اعضا در راستای تأمین فضای فیزیکی و تجهیز آن اختصاص پیدا کند.

گفتنی است؛ در این نشست علاوه بر ارائه گزارشی پیرامون فعالیت واحد OPU (فرآهم آوری اعضا و نسوج) و بررسی گزارش کوردیناتورهای شورای عالی پیوند، تعدادی از اعضای شورا نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های این بخش مواردی را مطرح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.