×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اورژانس پیش‌بیمارستانی وظیفه انتقال مصدوم یا بیمار را از محل حادثه تا مرکز درمانی به عهده دارد

به گزارش خط گیلان،  به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس گیلان؛ خلیل آل‌سقایی ، کارشناس فوریتهای پزشکی و مسئول اورژانس پیش بیمارستانی منطقه صومعه سرا در گفت وگویی اعلام کرد ، اورژانس پیش بیمارستانی که با نام ۱۱۵ در بین مردم شناخته می‌شود یک سازمان درمانی است که کار امدادرسانی را از محل حادثه تا مرکز درمانی به عهده دارد .

وی افزود : اورژانس شهرستان صومعه سرا  در سال ۱۳۷۵ با افتتاح یک پایگاه ، فعالیت خود را آغاز و با ارائه خدمات پزشکی درخدمت همشهریان خوب منطقه بوده است . به دنبال ازدیاد جمعیت و درخواست کمکهای پزشکی از اورژانس ۱۱۵ از سوی همشهریان و بروز سوانح جاده‌ای متعدد ، اورژانس گیلان در سال ۱۳۸۸ اقدام به افتتاح پایگاه جاده‌ای در شهر ضیابر نمود . با گسترش تماسهای تلفنی و لزوم پاسخگویی به هموطنان عزیز ، افتتاح پایگاه های گوراب زرمیخ و شیخ‌محله در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد .

وی ادامه داد : در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۲۷۶ ماموریت در منطقه صومعه‌سرا انجام شده که از این تعداد ۲۰۶۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و تعداد ۴۲۱۵ مورد مربوط به اورژانس بیماریها بوده است ، همچنین از آغاز طرح امداد نوروزی در سال ۱۴۰۲ تا به اکنون تعداد ۶۰۵ ماموریت به انجام رسیده که ۱۵۶ مورد ، تصادفات شهری و جاده‌ای و تعداد ۴۴۹ مورد اورژانس بیماریها بوده است .

آل‌سقایی گفت : در حال حاضر ، اورژانس منطقه صومعه سرا با ۱ پایگاه شهری و ۳ پایگاه جاده‌ای و ۵ آمبولانس و اشتغال ۲۴ نفر پرسنل تحصیلکرده درخدمت همشهریان محترم می‌باشد .

در پایان مسئول اورژانس منطقه صومعه‌سرا به مردم توصیه کرد که درصورت نیاز به خدمات اورژانسی با شماره ۱۱۵ تماس حاصل کنند و ضمن خونسردی به سوالات کارشناس مربوطه به دقت پاسخ دهند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.