×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
همکاری مردم با پلیس در روز طبیعت

تهیه و تنظیم: “سارا رزاقی”

کارشناسان ارشد روانشناسی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان
 مشارکت و همکاری مردم در مأموریت‌های پلیس، زمینه‌ساز ارتقاء امینت پایدار و مضاعف در جامعه است.
با توجه به آداب و رسوم ایرانی، هر ساله مردم برای تفریح و شادی به دامان طبیعت می‌روند تا جشن طبیعت و نو شدن زندگی را در کنار یکدیگر با شادمانی برگزار کنند و تعطیلات نوروزی را با شادی و سرور به پایان برسانند.
همان‌گونه که می‌دانیم، بیشتر شهروندان در روز ۱۳ فروردین برای تفریح به طبیعت، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها می‌روند از این رو پلیس برای برقراری امنیت و آرامش شهروندان در روز طبیعت در اماکن تفریحی، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی حضور فعال دارد و روز طبیعت را همراه با مردم برای تأمین امنیت آن‌ها سپری می‌کند.
سازمان انتظامی جهت تأمین امنیت برای مردم به برنامه‌ریزی دقیق، همکاری و مشارکت شهروندان نیاز دارد.
مشارکت و همکاری مردم در مأموریت‌های پلیس، زمینه‌ساز ارتقاء امینت پایدار و مضاعف در جامعه است.
آگاهی، پیشگیری و پیگیری، عناصر اصلی ماهیت و عملکرد فرماندهی انتظامی به شمار می‌رود، آگاهی از مهم‌ترین عناصری است که ارتباط متقابل جامعه و پلیس را تسهیل می‌کند. از این رو آگاهی مردم از حوادث و تعامل و مشارکت آن‌ها با پلیس نقش به سزایی در ایجاد و حفظ امنیت دارد.
بی‌شک در روز طبیعت که آخرین روز تعطیلات نوروزی نیز هست حجم مسافران درون و برون‌شهری افزایش می‌یابد و این امر تا حد زیادی باعث افزایش ترافیک شهری و جاده‌ای می‌شود. بنابراین، امسال پلیس نیز همچون سال‌های گذشته همگام و همدوش با مردم ضمن بسیج امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری جشن طبیعت و تسهیل در ترافیک شهری و جاده‌ای می‌پردازد.
متقابلا شایسته است، شهروندان ضمن همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی و رعایت قوانین و مقررات و حفظ خونسردی هنگام رانندگی در ترافیک درون و برون شهری، روز طبیعت و جشن نو شدن زندگی را به کام خود و اطرافیان تلخ نکنند و اوقات خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنند. به خصوص که امسال بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان همزمان شده لازم است شهروندان به حرمت این ماه عزیز ضمن خودداری از انجام ناهنجاری‌های اخلاقی و اعمال مغایر با شؤون اسلامی، از روزه‌خواری در ملاعام جدا خودداری کنند. همچنین ضروری است به توصیه و هشدارهای پلیس توجه لازم را داشته باشند.
شهروندان لازم استبه منظور پیشگیری از سرقت، حتما هنگام خروج از منزل، درب‌ها، پنجره‌ها، نورگیرها و ورودی‌های پشت بام را با حصار و قفل‌های استاندارد محکم کرد و حتی‌الامکان از نگهداری طلا، وجوه نقد و اسناد و مدارک در منزل خودداری نمایند.
با توجه به شرایط جوی توصیه پلیسبه شهروندانی که این روز به دامان طبیعت می‌روند این نکته است که از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌هاخودداری کرده و بازگشت را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.
در صورت بارش باران و درنتیجه لغزنده شدن جاده، نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و مدارک رانندگی شامل کارت خودرو و گواهینامه را به همراه داشته باشند.
به مسافرانی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر را دارند توصیه می‌شود وسایل و امکانات ایمنی و گرمایشی را به همراه داشته باشند.
تأکید می‌شود از برپایی چادر به صورت انفرادی و در نقاط خلوت جدا پرهیز کرده و خودروی خودرا در نقاط مطمئن پارک کنند.
همچنین ضروری است شهروندان زمان رفت و برگشت خود را با صبر و حوصله در رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب تنظیم کرده و با رعایت ظرفیت استاندارد خودرو ایمن‌ترین مسیر را انتخاب کنند.
همه تلاش پلیس این است که مردم عزیزمان در روز طبیعت اوقات خوش و توام با امنیت و آرامش را سپری کنند لذا با افرادی که با انجام حرکات خلاف قانون یا هنجارشکنی، باعث سلب امنیت باشند مقتدرانه برخورد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.