×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها ، آینه تمام‌نمای عرض ارادت مردم گیلان به امام رضا (ع) باشد / به‌دنبال مانایی بیشتر این دوره از جشنواره هستیم

به گزارش خط گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی روز شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در دیدار دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور با ابراز خرسندی از میزبانی مجدد گیلان برای این جشنواره اظهار داشت : این ، فرصتی ارزشمند است که سفیر نشر فرهنگ رضوی در استان و کشور باشیم و باید در ترویج شعائر این فرهنگ ، نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار بگیریم .

وی ادامه داد : بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با توجه به اهمیت و ضرورت نشر فرهنگ رضوی یکی از مبارک ترین و ارزشمندترین تولید ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که دارای برکات بسیاری بوده و خواهد بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همکاری و هم افزایی در برش های استانی با این بنیاد را از تکالیف ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خواند و خاطر نشان کرد : برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور که به میزانی گیلان برگزار خواهد شد ، باید آینه‌ تمام‌ نمای عرض ارادت و ابراز عشق و وفاداری خالصانه مردم استان به علی بن موسی الرضا باشد .

وی با اشاره به سوابق دیرینه ابراز ارادت مردم گیلان به سلاله پاک پیامبر (ص) افزود : بهره گیری از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر استان ، در تبلور عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت اثرگذار است .

ثقتی برگزاری متفاوت این دوره از جشنواره با استفاده از تجارت گذشته و امکانات و ظرفیت های کنونی را مورد تأکید قرار داد و گفت : در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره ، تا مراسم اختتامیه ، توزیع عادلانه ای صورت گیرد تا شمیم عطر امام رضا (ع) از آینه مطبوعات ، هر چه بیشتر در جامعه پراکنده شود و آحاد مردم با آن مأنوس شوند .

وی بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور شخصیت های ملی با محوریت موضوعات و اهداف جشنواره به ویژه موضوع امام رضا (ع) ، الگوی مدارا و گفت وگو که از بخش های ویژه جشنواره است ، تأکید کرد .

برپایی نمایشگاه های متعدد هنری با رویکرد تبیین فرهنگ رضوی از دیگر مواردی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار اجرای آن شد و گفت : این برنامه ها و نیز تدوین کتاب ، به مانایی جشنواره کمک می کند .

ثقتی گفتمان دولت مردمی و جهادی سیزدهم را ترویج فرهنگ رضوی عنوان و اضافه کرد : با اعتقاد به این گفتمان ، باید شاهد ارائه عملکرد خوبی هم به لحاظ کمی و هم کیفی در این جشنواره باشیم .

یقینا با رشد کیفی که خواهیم داشت در گفتمان دولت بحث ترویج فرهنگ رضوی است و بایستی ما هم عملکرد خوبی به لحاظ کیفی کار داشته باشیم .

سید جلال فیاضی دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور نیز در این دیدار ، دیدگاه های خود برای هرچه بهتر برگزاری این دوره از جشنواره را بیان کرد .

دیگر اعضای دبیرخانه جشنواره نیز نظرات خود را مطرح کردند .

دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین ‌المللی امام رضا علیه‌ السلام است که با اهداف  :

* ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت ، سیره و معارف امام رضا علیه ‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی ، هنری و رسانه‌ای ؛

*  شناسایی ، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی ، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت ؛

*  فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی ؛

*  گسترش فرهنگ ناب رضوی در رسانه‌ها و توسعه مشارکت عمومی در تولید و نشر محتوای فرهنگ رضوی در فضای مجازی ؛

* ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه‌های قرآن کریم و احادیث ، شخصیت و سیره امام رضا (ع) و اهل بیت علیهم‌السلام ؛

*  حمایت از توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای بر پایه فرهنگ ، سیره و آموزه‌های رضوی در مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ؛

* تقویت دیپلماسی زیارت و دیپلماسی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ منور رضوی در کشورهای همسایه اسلامی و منطقه اوراسیا ؛

به میزبانی استان گیلان برگزار می شود  .

این جشنواره در بخش ملی شامل : قالب‌های منتشر شده در مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری : سرمقاله و یادداشت ؛ – تیتر ؛ – خبر ؛ – گزارش ؛ گزارش خبری ؛ – مصاحبه ؛ – نقد و مقاله ؛ – عکس و گزارش تصویری ( مجموعه عکس و کلیپ ) ؛ و نیز بخش ویژه ( امام رضا علیه‌السلام ؛ الگوی مدارا و گفتگو ) و بخش بین الملل است   .

آخرین مهلت ارسال آثار ، ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ و اختتامیه جشنواره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.