×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان/ حضور ۶۵ تیم گشتی پلیس در محورهای مواصلاتی

 به گزارش  خط گیلان، سردار “عزیزاله ملکی” در آیین آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و انتظامی در ستاد  فرماندهی انتظامی استان برگزار شد اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس گیلان از ۲۳ آذرماه آغاز و تا ۲۰ اسفندماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۶۵ تیم گشت پلیس به استعداد ۲۹۸ نفر در طرح زمستانی پلیس گیلان، هدف از اجرای این طرح را تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی معابر به خصوص در زمان بارش برف، پیشگیری از انسداد مسیرها و مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی به منظور کاهش جانباختگان تصادفات اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان رضایتمندی حداکثری شهروندان از اجرای طرح زمستانی را حائز اهمیت دانست و افزود: پلیس و سایر دستگاه‌های متولی اجرای این طرح، خدمتگزاران مردم هستند و برای امنیت و آسایش هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.این

مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رزمایش هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه برای شناخت وظایف تعیین شده هریک از سازمان‌ها است خاطرنشان کرد: نتیجه این تعاملات و همکاری‌ها باید خدمت مطلوب به هموطنان باشد.

سردار ملکی با تاکید بر حضور موثر دستگاه‌های متولی طرح زمستانی در محورهای کوهستانی به خصوص در سه گردنه برف‌گیر حیران، زندانه و الماس بیان داشت: مجموعه انتظامی در کنار سایر دستگاه‌های متولی این طرح در اجرای وظایف خود مصمم است.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته، ۳.۵ درصد افزایش تردد با ورود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو به سطح استان را شاهد بودیم گفت: هزار و ۱۷۱ فقره تصادف در سال گذشته در استان به وقوع پیوست که در این حوادث هزار و ۲۴۵ نفر از هموطنان مجروح و ۱۲۷ نفر از آنها نیز جانباختند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به تلاش متولیان حوزه ترافیکی، از کاهش یک درصدی کل تصادفات در استان نیز خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم از آغاز طرح زمستانی شاهد کاهش هرچه بیشتر جانباختگان حوادث جاده‌ای باشیم.

این مقام ارشد انتظامی به تعامل استان‌های همجوار با استان گیلان در اجرای هرچه بهتر این طرح نیز اشاره کرد و افزود: هزار و ۶۹۷ گروه امدادی در قالب ۱۵ ایستگاه ثابت و ۱۴۷ ایستگاه سیار نیز برای خدمت‌رسانی به شهروندان تدارک دیده شده تا در زمینه جلوگیری از انسداد در محورهای مواصلاتی کوهستانی و اطلاع رسانی دقیق درباره مدیریت ترافیک راه‌ها موثر واقع شوند.

گفتنی است در اجرای طرح زمستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و امداد خودروی گیلان با پلیس همکاری و مشارکت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.