×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
بلای خانمان‌سوز /از رفتارم و اتفاق‌های پیش آمده پشیمانم

تهيه و تنظيم: کارمند “خدیجه کشاورز”

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مشاور و مددکار کلانتری ۱۲ رشت

بلای خانمان‌سوز 

«پس از سکوت طولانی شروع به صحبت کرد. مدت ۱۵ سال است که به تنهایی با مادرم زندگی می‌کنم. وقتی ۵ ساله بودم مادرم به دلیل اختلافات شدید با پدرم از او جدا شد و با حقوق پدر بزرگم که بعد از فوتش به مادرم رسیده بود، زندگی می‌کردیم تا اینکه کارت معافیت از سربازی‌ام را گرفتم »

مادرم از همسر دوستش خواست تا در طلافروشی‌شان کار کنم و مهارتی یاد بگیرم و تا حدودی کمک خرج زندگی‌مان شوم و تشکیل خانواده دهم کارم را خیلی دوست داشتم اما ارتباطم با صاحبکارم اصلا خوب نبود. چون که من‌ را پیش مشتری‌ها و کاسبان بازار سرزنش و مدام عیب کارهایم را گوشزد می‌کرد.

دیگر از رفتارهای ناخوشایند او خسته شده‌بودم و رفتارهایش برایم زننده شده بود همین امر موجب شد دنبال موقعیت کاری خوبی باشم و از آنجا بیرون بروم اما در این میان مادرم شرایط روحی مرا درک نمی‌کرد و وقتی ناراحتی‌های من را می‌دید چیزی نمی‌گفت و من را مقصر می‌دانست و رفتارهای صاحبکارم را توجیح می‌کرد. من که گوشم از این حرف‌ها پر بود و تصمیمم را گرفته بودم. بعد از مدتی از آنجا بیرون آمدم و با معرفی یکی از دوستانم با یک سال سابقه کار در بازار در یک موبایل فروشی مشغول به کار شدم با ورود به این کار سبک زندگی‌ام تغییر کرد و با افراد جدیدی آشنا شدم. دوستانی که تمام درآمدشان را صرف خوش‌گذرانی و تفریح می‌کردند و با دختران زيادي ارتباط داشتند.

خواه ناخواه من هم وارد این مسیر شدم تا جایی که وقتی به خودم آمدم متوجه شدم به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده‌ام و تمام زندگی‌ام وابسته به او شده‌ در حدی که دیشب به دلیل خماری در مصرف مواد متوجه رفتارم نشدم و مادرم را به باد کتک گرفتم و از خانه بیرونش کردم. الان از رفتارم و اتفاق‌های پیش آمده پشیمانم.

نظر کارشناس (تشخیص):

متاسفانه تاثیر طلاق والدین بر کودکان چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. این مسئله که فرزندان طلاق، بیشتر در معرض مشکلات متعدد قرار دارند غیرقابل انکار است. سعید نیز به دلیل نداشتن رابطه عاطفی مناسب در خانواده و طلاق والدین به فردی زود رنج و عزت نفس پایین تبدیل و به دلیل ضعف‌های روانی و خانوادگی به بلای خانمان‌سوز مصرف مواد مخدر گرفتار شده است.

عتیاد معضلی است که علاوه بر فرد معتاد، اطرافیان و به ویژه خانواده را دچار بحران می‌کند. فرد معتاد گرایش خود را به خانواده از دست می‌دهد و اهمیتی برای آن قائل نمی‌شود. حتی به دلیل مصرف مواد مخدر علاوه بر اینکه باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر می‌شود او را به رفتار‌هایی غیر متعارف و حتی نابهنحار وادار می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.