×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد و بسط گفتمان تامین اجتماعی در حوزه های مدنی و حاکمیتی یک ضرورت در جامعه امروزی است

به گزارش خط گیلان، علی حسین نژاد در نشست هماهنگی نهائی وبینار گفتمان تامین اجتماعی ، توسعه و عدالت اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با بیش از دهها سال قدمت از مهمترین ، تاثیرگذارترین و ماندگارترین نهادهای اجتماعی کشور به شمار میرود اذعان داشت : این سازمان با حضور مستمر و گیترده در مناسبات اجتماعی و اقتصادی ، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری بسیاری در این حوزه ها دارد .

وی با اشاره به اینکه این سازمان همواره بمنزله یک ضربه گیر اجتماعی توانسته به تعدیل آسیب ها یاری رساند افزود : مبنای ایجابی تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه گر به وجه اجتماعی حقوق شهروندان معطوف است یعنی بعدی مهم که میتواند تضمین کننده تحقق دیگر وجوه حقوقی افراد جامعه به شمار آید .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت : در سالهای اخیر عدم درک درست از ماهیت سازمان و مغفول ماندن اصل بیمه گری در آن ، برداشت های ناصواب ، تلقی ها و انتظارات غیر منطقی از کارکردها و ماموریتهای این مجموعه لزوم توسعه و ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی و بسط و ایجاد گفتمان تامین اجتماعی در حوزه های مختلف مدنی و حاکمیتی را بیشتر ملموس نموده است .

علی حسین نژاد با تاکید بر اهمیت ، نقش و جایگاه تامین اجتماعی در جامعه ، برقراری عدالت اجتماعی ، توزیع مجدد درآمدها ، ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی و اطمینان از آینده را از محصولات این سازمان قلمداد نموده و اظهار داشت : تامین اجتماعی با اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه ها در پشتیبانی از نیروی کار و توسعه پایدار کشور و تعمیق احساس امنیت اجتماعی اقتصادی تاثیرگذار است .

وی با اشاره به بند اول اهداف کلان در سند برنامه راهبردی و استراتژیک سازمان ، ایجاد و بسط گفتمان در بین مسئولین ، شرکای اجتماعی و حوزه های مختلف مدنی و حاکمیتی را یک ضرورت برشمرده و با قدردانی از تدابیر اتخاذ شده در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استانها و برنامه های عملیاتی مصوب در این بخش ، تلفیق تجربیات و تخصص کاری با دانش و علوم روز توسط اساتید و دانشجویان را در برنامه گفتمان مشترک با دانشگاه اقدامی ارزشمند و گامی بلند در این مسیر قلمداد نمود .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست بر اشاعه و ترویج مصادیق و مفاهیم بنیادین و واژگان زیربنایی سازمان برای معرفی و آشنایی بیشتر تاکید و خواستار برنامه ریزی مدون و هدفمند برای تداوم آن گردید .

شایان ذکر است بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته وبینار گفتمان تامین اجتماعی ، توسعه و عدالت اجتماعی با همکاری دانشگاه گیلان و سخنرانی تعدادی از اساتید از ساعت ۱۱ لغایت ۱۳ روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه برگزار و علاقمندان امکان بهره مندی از مطالب آنرا از طریق صفحه اینستاگرام اداره کل تامین اجتماعی گیلان خواهند داشت .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.