×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورداری از خدمات درمانی این سازمان برای افراد تحت تکفل (تبعی) به منزله سابقه بیمه پردازی نیست

به گزارش خط گیلان، محمد هرمزی با اشاره به اینکه در گفت وگو با برخی بیمه شدگان تبعی سازمان و همچنین مواجهه با افکار عمومی در سطح جامعه این نکته بارها شنیده شده است که خود را دارای بیمه تامین اجتماعی میدانند ، اظهار داشت : افرادی که بعنوان فرزند یا همسر ، تحت تکفل بیمه شده اصلی قرار دارند در صورتی که سرپرست خانوار و در واقع بیمه شده اصلی در زمره بیمه شدگان اجباری یا اختیاری بوده یا قرارداد بیمه مشاغل آزاد آنها با استحقاق درمان انتخاب شده باشد میتوانند از پوشش درمانی سازمان بهره مند شوند.

وی افزود:ولی این امر بمنزله بیمه پرداز بودن و امکان استفاده از تعهدات مستقیم سازمان محسوب نمی گردد و به این گروه از افراد در صورتی که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند توصیه می شود که شخصاً بیمه پردازی داشته باشند تا سوابق بیمه ای برای آنها ایجاد و درآینده از بازنشستگی برخوردار شوند.

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان اضافه کرد : این گروه می توانند از خدمات درمانی به واسطه بیمه شده اصلی ( همسر یا پدر- حسب مورد) استفاده کنند و توآمان حق بیمه هم پرداخت کنند. به عبارتی انعقاد قرار داد در گروههایی مثل بیمه دانشجویان یا زنان خانه دار و پرداخت حق بیمه منافاتی با استفاده از خدمات درمانی به تبع بیمه شدگان اصلی ندارد.

گفتنی است امکان انعقاد قرار داد برای این افراد در سه نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) و بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir میسر میباشد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.