×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قریب به ۵۰۰ بانوی گیلانی بصورت غیرحضوری به جرگه بیمه زنان خانه دار پیوستند

به گزارش خط گیلان، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار بعنوان فرصتی برای برخورداری جامعه بزرگ بانوان از پوشش های بیمه ای از آذرماه سال ۱۳۸۹ در قالب زیرگروه مشاغل آزاد مهیا شده است .

وی افزود : در این بیمه تمامی دختران و بانوان بین ۱۸ تا ۵۰ سال میتوانند با انتخاب یکی از سه نرخ ۱۲ درصد ( پوشش بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) نسبت به انعقاد قرار داد بیمه ای اقدام  و در صورت نیاز به دریافت خدمات درمانی ، با اعمال و پرداخت سرانه مربوطه از این تعهد نیز استفاده نمایند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰۰ نفر از بانوان گیلانی تحت پوشش این بیمه قرار دارند اذعان داشت: توسعه خدمات دیجیتالی بصورت الکترونیکی و غیرحضوری این شرایط را فراهم آورده است که علاقمندان بدون نیاز به مراجعه ، از طریق سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به درخواست و ثبت قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت : تنها در چهارماهه اول سالجاری ( لغایت تیر ۱۴۰۰ ) تعداد ۴۹۷ بانوی گیلانی از این طریق و بصورت غیرحضوری در سطح استان انعقاد قرار داد داشته اند که شعبه یک رشت ، دورشت و بندرانزلی به ترتیب دارای بیشترین متقاضیان در این حوزه بوده اند .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه حدود ۲۵ درصد از مجموع بیمه شدگان اصلی استان را زنان تشکیل میدهند خاطر نشان ساخت پس از بیمه شدگان اجباری شاغل در واحدهای مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی ، گروههایی همچون زنان خانه دار ، قالیبافان ، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان بزرگترین جوامع بانوان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند .

شایان ذکر است نسبت زنان در جامعه مستمری بگیران استان بیشتر از ۴۰ درصد بوده و بازماندگان ( همسران و فرزندان بیمه شده یا بازنشسته فوت شده ) بزرگترین گروه را با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر ( بیش از ۳۵ هزار پرونده فوتی ) شامل می گردند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.