×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
۶ نفر از نیروهای عملیاتی و زحمتکش برق در سیل کرمان جان خود را از دست دادند/ تسلیت به خانواده پرسنل برق کرمان

به گزارش خط گیلان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدحسن متولي زاده” با اشاره به بارندگي شديد در شمال كرمان كه باعث وقوع سيلاب در منطقه راور و گلباف و قطع برق تعدادي روستا در اين مناطق شده بود، گفت: در پي اين اتفاق، گروه‌هاي عملياتي به منظور برقدار كردن مناطق خاموش شده در همان ساعات اوليه به محل اعزام شدند.

متولي زاده ادامه داد: متاسفانه با تشديد مجدد بارندگي، نيروهاي عملياتي اعزام شده در حال كار روي شبكه برق در سيلاب گرفتار شدند كه در اين ميان شش تن از همكاران ما در توزيع برق شمال كرمان جان خود را از دست دادند.

به گفته مديرعامل توانير، با همكاري نيروهاي هلال احمر، پيكر همكاران ما يافته شده است.
متولي زاده با تسليت به خانواده‌هاي همكاران داغدار كرمان، اين حادثه را به خانواده صنعت برق تسليت گفت و افزود: برق، صنعتي “لحظه‌اي” است و همكاران ما در سراسر كشور همواره خود را در معرض شديدترين سختي‌ها قرار مي‌دهند تا پايداري شبكه برق حفظ شود.

بر پايه اين گزارش، در اثر طوفان و سيل، قطعي برق در روستاهاي حرمك و نسك از توابع شهر گلباف در شهرستان كرمان اتفاق افتاده كه بارندگي‌هاي شديد نقطه‌اي، جاري شدن سيلاب و ريزش كوه نيز شرايط دشواري را در منطقه رقم زد. ساعات اوليه بامداد امروز، شكستگي حداقل ۲۰ تير فشار متوسط و پارگي سيم گزارش شده و تعداد مشترك بي‌برق در منطقه جمعا حدود ۳۰۰ مشترك روستايي است.

این گزارش حاکی است روابط عمومی و اموربین الملل شرکت توانیر با صدور اطلاعیه ای این حادثه ناگوار را  به مردم شریف ایران اسلامی و خانواده داغدار صنعت برق کشورتسلیت گفت در متن این اطلاعیه آمده است :

انا لله و انا الیه راجعون

باردیگر کشور داغدار تلاشگرانی شد که جان خود را برای خدمت به مردم در طبق اخلاص نهادند و برای آسایش مردم لحظه ای از پای نمی نشینند.

به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می رساند در عصرگاه روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ نفر از کارکنان خدوم سیمبان اداره برق کرمان برای رفع مشکل قطعی شبکه برق در منطقه گلباف کرمان حاضر شدند .

این گروه که در پی حادثه آسیب به شبکه برق با دهان روزه و لبان تشنه به منطقه اعزام شدند ، به فوریت و با تجهیزات ایمنی در یک گروه کامل بر بلندای تیرهای برق منطقه رفتند و با همتی جانانه رفع پارگی سیم های برق و اتصال آن به شبکه سراسری برق را آغاز نمودند.

اما در کمال تاسف سیلی مجدد به یکباره وارد منطقه عملیاتی شده و با شکسته شدن تیرهای برق ،۶ نفر از همکاران برق در حال کاربه همراه خودروهای بالابر گرفتار سیلاب شدند.

اما با وجود تلاش تیم های امدادی و هلال احمر متاسفانه پیکر بی جان این عزیزان در ساعات آغازین امروز سه شنبه مصادف با شهادت مولای متقیان امیر المومنین علی (ع) پیدا شد. این عزیزان به تبعیت از خصلت مولا علی (ع)‌ برای رفع گرفتاری مردم سیل زده ، شبانه دل به سیلاب حادثه زدند که با این حادثه ، شهر کرمان را که هنوز، داغ سردار دلها را بر دل دارد بر داغی تازه نشاند و همه را در ماتم فروبرد.

ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم شریف ایران اسلامی و خانواده داغدار صنعت برق کشور،‌برای این عزیزان ، علو درجات عالیه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمائیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.