×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای برنامه های غربالگری در حوزه بهداشت مهمترین راهکار جهت شناسایی زودهنگام بیماران است

 به گزارش خط گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛  دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه  تهویه هوا به خصوص در فضاهای شلوغ، نقش مهمی در کیفیت هوای داخل و کاهش احتمال انتشار ویروس کووید ۱۹ دارد، گفت: تأمین هوای تازه از طریق سیستم های تهویه (در صورت باز نبودن پنجره ها) به کاهش آلودگی و عفونت ها کمک بسیاری می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد:  در فضاهای مشترک، باید از جریان هوای مطبوع ایجاد شده توسط سیستم های تهویه قوی و یا هوای جاری از طریق پنجره ها استفاده کرد تا احتمال آلودگی افراد سالم که ممکن است با افراد بیمار یا مشکوک مواجه شوند، کاهش یابد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه ( درون و برون سازمانی ) ، اظهار داشت :  خدمت رسانی باید به نحوی ارایه شود تا از ارجاع  بیماران مبتلا به کووید -۱۹ به مراکز درمانی جلوگیری شود . اجرای برنامه های غربالگری در حوزه بهداشت مهمترین راهکار در شناسایی زودهنگام بیماران و جلوگیری از انتقال به مراکز درمانی است.

دکتر حیدر زاده  با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته نقش موثری در بیمار یابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند، تصریح کرد : باید این مراکز به صورت فعالانه عمل نمایند و با گسترش برنامه های تبلیغاتی، فعالیت این مراکز به مردم اطلاع رسانی شود.وی  در ادامه با اشاره به نقش و  اهمیت ارایه خدمات در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته استان، نظارت ویژه بر نحوه ارایه خدمات مراکز مذکور را از سوی  همه مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه خواستار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: رعایت اصول جداسازی و تریاژ بیماران سرپایی و یا بیماران بستری شده پس از ترخیص، به مدت دو هفته از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری می کند.

وی در ادامه بر اهمیت اجرای برنامه بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هدفمند و هوشمند مبتلایان، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جهت کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ردیابی کاهش میزان تماس مؤثر در جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه  در پایان یاد آور شد : از پنجم اسفند سال ۹۹ تا ۲۶ فروردین ماه سالجاری تعداد ۵۸ هزار نمونه از افراد مشکوک به کووید ۱۹گرفته شده است که از این تعداد، ۱۹ هزارو ۹۵۵ نمونه تستPCR  و تعداد ۳۸ هزارو ۷۱ نمونه رپید تست می باشد.

لازم به ذکر است: هشتمین جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا  امروز ، شنبه بصورت وبینار با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران شبکه های بهدشت و درمان تابعه دانشگاه ، در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.