×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از۲۷۰ هزار تن از سالمندان در گیلان غربالگری شدند

به گزارش خط گیلان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و تشکر از همکاری تمامی ارگانها و سازمانهای مردم نهاد در همکاری با تشدید طرح رهگیری در استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در دوره قبل با همکاری مجدانه در سازمان بسیج و همیاری مردم شریف و دستگاه‌ هایی نظیر هلال احمر، سازمان‌ های مردم نهاد، صدا و سیما و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداران، بخشداران و همه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر دستگاه‌ ها در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دستاورد بسیار مطلوبی حاصل شد و هدف گذاری  که در این زمینه صورت گرفته بود به مراتب بیش از انتظار محقق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بیش از ۲۷۰ هزار نفر از سالمندان در استان گیلان در راستای تشدید رهگیری ها، غربالگری و مورد ارزیابی قرار گرفتند که بطور فعال با ایشان تماس گرفته شد و از بین آنها افرادی که دارای علائم مشکوک بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و رد یابی تماس برای اطرافیان آنها هم انجام شد.

وی در ادامه این وبینار با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی بیان کرد: با توجه به وجود ویروس جهش یافته در کشور و ابتلای بالا به این ویروس در استان خوزستان، در فاز جدید طرح شهید سلیمانی و به کمک عزیزان در سازمان بسیج، قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تعداد تست‌ ها را بالا بریم.

دکتر حیدرزاده با اشاره به اجرای فاز جدید تشدید طرح بیماریابی کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح تمرکز بر بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس بصورت محله محور است و در مدت یک ماه در دو پروژه ۱۵ روزه با همکاری همه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ‌ها در خدمت هم استانی های عزیز خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: شرط موفقیت این طرح تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور، به جای خدمات غیر فعال است که این امر با باز بودن تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در تمام ایام نوروز و انجام تست PCR در همه مراکز جهت سهولت دسترسی مردم میسر خواهد شد.

دکتر حیدرزاده بیان کرد: بهترین و مؤثرترین راه برای تقویت مداخلات گام چهارم بسیج ملی – طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ،جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از مشارکت نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی در پایگاه های مقاومت بسیج محلات و سازماندهی و آموزش مجدد این تیم ها به صورت محله محور می باشد.

دکتر پورعباس – مسئول بسیج جامعه پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: اجرای فاز جدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه، بسیج جامعه پزشکی، و سایر اقشار بسیج استان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان اجرا می شود و نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این طرح از تمام ظرفیت‌های نیروهای سپاه، بسیج جامعه پزشکی، و سایر اقشار بسیج استان گیلان استفاده خواهیم کرد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تحول بزرگی را شاهد باشیم تا به یاری خدا و با توسل به روح شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی نوروز پیش رو را به نوروزی امن تبدیل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.