×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
استقرار پروژه نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی در ۸۵ درصد مطب ها

 به گزارش خط گیلان ، رئیس اداره فناوری واطلاعات اداره کل بیمه سلامت گیلان افزود: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارایه کد ملی خود استحقاق سنجی شده یعنی هویت بیمار و پوشش بیمه‌ ای او تایید و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل گردیده سپس امکان تجویز دارو،آزمایش و .. بصورت الکترونیک برای پزشک فراهم می شودکه نهایتاً با تایید نهایی ، شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه می گردد

وی اضافه کرد: در این طرح پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت با استفاده از کامپیوتر ، تبلت یا موبایل هوشمند از طریق شبکه اینترنت وارد سامانه https://eservices.ihio.gov.ir/hdk شده و تنها با ارائه کد ملی بیمه شده بعد از احراز هویت برای او نسخه تجویز می‌ کنند. سپس بیمار برای دریافت دارو به داورخانه و یا اخذ سایر خدمات تجویزی به مراکز تصویر برداری و آزمایشگاهی مراجعه و براساس نسخه تجویز شده، تنها با ارائه کد رهگیری و کد ملی، خدمات مورد نظر را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه با انجام نسخه نویسی الکترونیک در مطب بیمار متناسب با تجویز به هر جایی که لازم است مراجعه و با شناسه رهگیری روند درمانی را انجام می دهد، خاطر نشان کرد: هم اکنون از تعداد ۴۹۲ مرکز درمانی (داروخانه، آزمایشگاه ، تصویربرداری) مجموعاً حدود ۸۳ درصد در طرح نسخه پیچی الکترونیک فعال که در آن ۷۸ درصد سهم داروخانه، ۹۸ درصد سهم آزمایشگاه و ۹۳ درصد تصویر برداری می باشد.

آتشین در پایان یادآور شد: هم اکنون بیمه سلامت گیلان در اجرای نسخه نویسی الکترونیک از نظر تعداد نسخه الکترونیک تولید شده در شهریور ماه سال جاری رتبه چهارم و نسخه پیچی الکترونیک رتبه ششم کشوری برخوردار است.بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۸۴ نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.