×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۲۹۰۰ پرونده مطالباتی در تامین اجتماعی گیلان مورد رسیدگی قرار گرفت

به گزارش خط گیلان ، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای این مجموعه طی گزارشی از تشکیل ۳۹۴ جلسه هیات تشخیص مطالبات و رسیدگی به ۲۹۳۹ پرونده مطالباتی مورد اعتراض قرار گرفته توسط کارفرمایان در شش ماهه اول سالجاری خبر داد . 

براساس این گزارش در این مدت تعداد ۲۸۱ جلسه هیات بدوی تشخیص مطالبات در شعب تشکیل و تعداد ۱۹۶۸ فقره پرونده مطالباتی در آن مورد رسیدگی قرار گرفت که در ۵۴ درصد موارد ( ۱۰۷۳ پرونده ) منجر به فسخ و تجدید محاسبات اولیه و در ۸ درصد ( ۱۵۴ فقره ) با صدور قرار جهت بررسی دقیقتر و انجام بازرسی همراه بوده است .

همچنین در همین مدت تعداد ۱۱۳ جلسه هیات تجدید نظر استانی برگزار و طی آن ۹۷۱ پرونده رسیدگی شد که حدود ۶۹ درصد آن ( ۶۶۸ فقره ) با فسخ آراء هیات بدوی همراه و ۵ درصد ( ۴۷ مورد ) نیز منجر به صدور قرار گردیده است .

محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه هیات های تشخیص مطالبات بر اساس مواد ۴۲ و ۴۳ قانون تامین اجتماعی و بمنزله حقی برای کارفرمایان در راستای برقراری عدالت جهت رسیدگی به اعتراض های احتمالی پیش بینی گردیده و نمایندگانی از اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و تشکل های کارگری و مجامع کارفرمایی و همچنین قوه قضائیه در جلسات آن حضور دارند افزود : سهم بالای فسخ محاسبات و آراء به نسبت تاییدها ( حدود دو سوم ) بیانگر نگاه عدالت محور و بی طرفانه اعضاء در قضاوت های صورت گرفته است .

سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به آمار حدوداً ۳۰۰۰ پرونده رسیدگی شده که بخشی از آن نیز مشترک در هیات های بدوی و تجدید نظر است افزود : ثبت اعتراض حدود ۱۸۰۰ نفر از مجموع بیش از ۳۷۰۰۰ کارفرمای بدهکار استان بیانگر سهمی کمتر از ۵ درصد و رضایتمندی بخش غالب مخاطبین در این حوزه از شرکای اجتماعی است .

گفتنی است براساس آخرین بیلان صادره ، لغایت اسفندماه سال ۹۸ ، کارفرمایان گیلانی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان بدهکارند .  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.