×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ ایران است / روحیه مقاومت و همبستگی مقابل استکبار در جامعه ما پر رنگ تر از همیشه است / کشورمان به همه تلاشگران عرصه سلامت، می‌بالد / رزمندگان شاغل دستگاه ها در کار و تلاش برای جوانان الگو باشند

به گزارش خط گیلان ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع  در نشست با جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در استانداری گیلان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل (ره) و رشادت ها و فداکاری های بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع از آرمان های کشور و ارزش های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی را گرامی می دارم.

وی با بیان اینکه مردم ، دولت و همه نیروهای مسلح تحت فرماندهی امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ سراسر افتخار کشور عزیزمان آفریدند، افزود: نتیجه خلق حماسه ها، همدلی و همکاری ها پیروزی بود و امروز نیز به پشتوانه وحدت، وفاق و انسجام، هدایت های رهبر معظم انقلاب و تلاش های همه ارکان نظام و ملت بزرگ ایران، جمهوری اسلامی مقتدرانه در صحنه های مختلف نقش آفرینی می‌کند و مسیر شکوفایی، تعالی و توسعه کشور را می پیماید.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: هشت سال ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام و خانواده های آنان و انگیزه دینی و حضور در میدان های نبرد برای رضای خدا، درسی برای متجاوزان و قدرت‌های بزرگ بود که بدانند مرام و روحیه سرداران شهیدی چون قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی، حاج احمد کاظمی، باکری‌ و همت‌ و نیز ایثار شهید املاکی ها و نمونه های بسیار دیگر، بین آحاد ملت نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود سلاح ایمان و کلید واژه های خلوص نیت و جلب رضای خدا در ملت ایران موجب شده تا ایستادگی و مقاومت آنان همچنان استمرار یابد، گفت: دفاع از دستاوردهای شهدا و صیانت از راه و آرمان های آنان وظیفه همگان است تا روحیه جوانمردی ، ایثار، خلوص و همدلی، همواره در جامعه ما ساری و جاری باشد.

استاندار گیلان افزود: ترکیب هنر و علم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، می تواند نقش بسزایی در آگاهی بخشی نسل آینده ملت ایران و معرفی شخصیت های آشنا و گمنام دوران دفاع مقدس داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، نقش اساسی در تبیین دوران دفاع مقدس برای نسل جوان دارد، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امروز بار سنگینی بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر قرار دارد تا واقعیات هشت سال دفاع مقدس و خاطرات را در قالب کتاب، شعر و دیگر تولیدات هنری برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه رزمندگان جوان ۱۶ تا ۲۳ ساله دوران دفاع مقدس امروز سپید مو شده و بسیاری از آنان از دنیا رفته و خاطراتی در سینه ها مانده ، گفت: اگر امروز روحیه همبستگی و مقاومت در جامعه ما مقابل استکبار وجود دارد، بی‌تردید دفاع مقدس در ترویج و تثبیت این روحیه نقش بسزایی داشته لذا فضا و عطری که ایثار و شهادت در جامعه ایجاد کرد، امروز هم به مشام می‌رسد.

وی با بیان اینکه فضای کشور و استان در هفت ماه اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا تداعی گر دوران دفاع مقدس شد، افزود: کادر درمان، پزشکان، پرستاران، کارکنان دولت، گروه های جهادی و اقشار مختلف مردمی برای نجات هم‌نوعان خود، از جان گذشتند و شجاعانه ایستادند و به یقین ایران اسلامی تا همیشه به فرزندانی که تاریخ‌ساز و گره‌گشا بوده‌اند، می‌بالد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در دستگاه‌های اجرایی که مجاهدت های آنان زبانزد است باید در کار، تلاش و خدمت نیز برای دیگر کارکنان به ویژه جوانان الگو باشند و برخورد شایسته در راستای جلب رضایتمندی ارباب رجوع و تکریم آنان را با عملکرد خود به دیگران بیاموزند.

در پایان این نشست از ۳۴ رزمنده دوران دفاع مقدس و دو نفر از مدافعان حرم شاغل در استانداری با اهدای لوح سپاس توسط استاندار گیلان قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.