×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
نونهالی، بهترین دوران انتقال ارزش های اجتماعی و اعتقادی در روح و جان انسان است/ ضرورت آماده سازی بستر توانمندسازی دانش آموزان و معلمان در عرصه های تربیتی

 به گزارش خط گیلان ، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان اظهار کرد: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید خروجی داشته باشد و جامعه نمود عینی را مشاهده کند.

وی بر توانمندسازی مربیان تاکید کرد و افزود: توانمندی مربیات مهدهای کودک و پیش دبستانی مهم است زیرا در روانشناسی علوم تربیتی ثابت شده که بهترین دوران تاثیرگذاری در نونهالی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نونهالی بهترین دوران انتقال ارزش های اجتماعی و اعتقادهای معنوی در روح و جان انسان است، تصریح کرد: تربیت طلاب و روحانیون در تقویت مربیات مهدکودک و پیش دبستانی اثرگذار است.

آیت الله فلاحتی، خواستار آماده سازی بستر در عرصه توانمندسازی دانش آموزان و معلمان شد و بیان کرد: بستر فعالیت برای معلمان پرورشی باید آماده شود.

وی به اهمیت ایده پردازی توسط حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: انسان با مشاهده افق ها می تواند برنامه ریزی داشته باشد بنابراین در عرصه تربیتی باید افق ها را دید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تشکیل اتاق فکر در حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در عرصه تربیتی، یادآور شد: محصول اتاق فکر حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این کمیته عرضه شود.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از فعالیت شبکه شاد آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده عملکرد شبکه شاد موفق بوده است و تلاش های ریز به لحاظ اینکه دیده نشدند و خاموش معلمان در این شبکه قدردانی می کنم.

حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دو مرجع فرهنگی جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دو مرجع فرهنگ جامعه محسوب می شوند.

نادر جهان آرای به اهداف تشکیل جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و افزود: بهره گیری از قابلیت های حوزه ها در امر پژوهشی، توسعه فعالیت های تربیتی، تبلیغی و تعمیق باورها و همچنین مشارکت در تربیت و توانمندسازی منابع انسانی است.

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر  حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه نحوه همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در فضای مجازی در شرایط کرونا مهم است اظهار کرد: برنامه ریزی اجرای برنامه ها در شبکه شاد در سال تحصیلی جدید حائز تاثیرگذار است.

در جلسه مذکور، تفاهمنامه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان بررسی شد و هر کدام از اعضا نقطه نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.