×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
روحانیون ایثارگر، یادگاران طلایی ترین دوران انقلاب اسلامی هستند/ تفسیر مادی برای نظام اسلامی خطرساز است/ ضرورت توجه روحانیون به زیرساخت های انسانی جامعه

 به گزارش خط گیلان ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نخستین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر استان با عنوان عالمان مجاهد که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی پل تالشان رشت برگزار شد اظهار کرد: نام روحانیون رزمنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس در تاریخ ایران و اسلام ثبت و ضبط است.
وی، انقلاب اسلامی را بزرگ ترین بعثت بشری پس از بعثت پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی، روحانیون تاروپود انقلاب اسلامی را لمس کردند و در متن انقلاب بوده اند.
امام جمعه رشت با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط روحانیون، بیان کرد: از سال ۱۳۴۲ برخی در کنار امام(ره) بودند و ریزش کردند و در عین حال رویش های بسیاری داشتیم.
آیت الله فلاحتی به حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی توسط نسل جوان اشاره کرد و گفت: نسل معاصر به مراتب گسترده تر و عمیق تر از جایگاه طلایی نظام در داخل و خارج دفاع می کند و تجزیه و تحلیل عمیق در حفظ ریشه های انقلاب اسلامی دارد.
وی با اشاره به اینکه درک نکردن آرمان های بلند انقلاب در مسیر تمدن سازی اسلامی از عوامل ریزش برخی افراد است، بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی حوادث اتفاق افتاده، برای ما درس است اما بعضی ها از آن عبرت نگرفتند.
نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بعثتی است که تمام انبیای الهی برای تحقق آن تلاش کردند بنابراین انقلاب اسلامی را با هیچ مقیاسی نمی توان تجزیه و تحلیل کرد و باید آیندگان به آن برسند.
آیت الله فلاحتی بر درک عمق انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: تفسیر مادی برای نظام اسلامی خطرساز است.
وی با اشاره به علل وقوع اصلی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای تحول انسان محقق شد ضمن اینکه اساس انقلاب بر پایه علم و قدرت و انسان است.
امام جمعه رشت به اهمیت نظام اسلامی با ظرفیت منابع انسانی برای دنیای غرب اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی آمد انسان بسازد تا توفان های مادی و اقتصادی نتوانند او را از پا در آورند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انبیای الهی در راستای انسان سازی مبعوث شدند، تصریح کرد: قرآن در مسائل اجتماعی به انسان سازی توجه دارد.
وی، خواستار توجه روحانیون به زیرساخت های ظرفیت های انسانی شد و بیان کرد: روحانیون پایه های تمدن اسلامی را در جنگ پایه گذاری کردند و استکبار در راستای انسان سازی انقلاب اسلامی به وحشت افتاده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، زندگی در سایه انقلاب اسلامی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: نسل امروز عزتمندترین مردم تاریخ هستند و این امر را دریافتند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای تمدن سازی انسانی آمده است، اظهار کرد: باقی موارد را انسان ها می سازند.
وی، رزمندگان و ایثارگران روحانی دوران دفاع مقدس را سبب افتخار جامعه دانست و بیان کرد: روحانیون ایثارگر یادگاران طلایی ترین دوران انقلاب اسلامی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.